رهبر كره شمالی به مسكو می‌رود

روسیه تأیید كرد كه رهبری كره شمالی پس از شكست در نشست هانوی قرار است به مسكو سفر كند اما هنوز زمان و جزئیات این سفر مشخص نشده است.

به گزارش نما، به گفته دفتر خبری ریاست جمهوری روسیه، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی قرار است به مسکو برود اما هنوز تاریخ یا جزئیات این سفر اعلام نشده است.

دیمیتری پسکوف، رئیس دفتر خبری ریاست جمهوری روسیه گفت: چنین سفری از سوی رهبری کره شمالی در دستور کار قرار دارد. امیدواریم که تاریخ دقیق و محل سفر از طریق کانال‌های دیپلماتیک و در آینده مشخص شود.

این خبر در حالی منتشر شد که رهبری کره شمالی در پی شکست نشست هانوی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به پیونگ یانگ بازگشت.

روز دوشنبه، رسانه‌های روسیه گزارش دادند که گروهی پارلمانی که امور روسیه را با کره شمالی رسیدگی می‌کنند قرار است ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ به پیونگ یانگ بروند.

در همین حال، کره جنوبی پیشنهاد یک گفتگوی سه جانبه را با آمریکا و کره شمالی مطرح کرده است.

این پیشنهاد در جریان نشست شورای امینت ملی روز دوشنبه به ریاست مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی مطرح شد و در آن رئیس جمهوری این کشور گفت که اولویت اصلی سئول جلوگیری از انحراف مذاکرات اتمی بین واشنگتن و کره شمالی است.

پس از این نشست، کانگ کیونگ وها، وزیر خارجه کره جنوبی گفت که مذاکرات پیشنهادی که می‌تواند شامل کارشناسان مدنی از آمریکا و کره جنوبی است، به از میان رفتن اختلافات درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی در ازای اقدامات این کشور در راستای خلع سلاح اتمی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید به این مساله بپردازیم که آمریکا و کره شمالی چگونه و چطور اوضاع کنونی را می‌بینند و ما چگونه باید این اقدامات میانجی گرانه اقدام کنیم.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین گفت: ما باید اقدامات چند جانبه را برای از سر گیری گفتگوها بین کره شمالی و آمریکا در نظر بگیریم. در ضمن، ما با کشورهایی که به این مساله علاقه دارند نظیر چین و روسیه نیز همکاری خواهیم داشت تا در اسرع وقت، گفتگوها از سر گرفته شود.

۱۳۹۷/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط