میزان عیدی مددجویان بهزیستی چقدر است؟

قبادی دانا با بیان اینكه مبلغ عیدی به میزان یك‌ماه مستمری مددجویان است، گفت: مبلغ عیدی بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است.

به گزارش نما، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فی مابین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بسیج سازندگی با موضوع مشارکت در تأمین مسکن ۵ هزار خانواده تحت پوشش و مناسب سازی محیط زندگی و مبلمان شهری که امروز (شنبه ۱۸ اسفند ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت یکی از موارد مندرج در حوزه اشتغال، اشتغال ۳ درصدی افراد دارای معلولیت در ساختار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است.

وی با بیان اینکه در این زمینه برخی از نهاد‌ها به این قانون عمل کرده‌اند، افزود: ما در تلاش هستیم وضعیت موجود را شفاف کنیم و همچنین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به این امر مبادرت ورزند.

قبادی دانا گفت: ما باید به فکر اشتغال این افراد در بخش خصوصی، تعاونی‌ها و کارآفرینی‌های جدید باشیم.

وی با بیان اینکه به دستور وزیر رفاه و با حضور معاونت کار وزارت رفاه، شورای اشتغال و کارگروه اشتغال شکل گرفته است، گفت: امید است با همکاری بانک‌ها و صندوق‌های تحت پوشش وزارت رفاه بتوانیم به مدل مناسبی برای ایجاد اشتغال جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت دست یابیم.

قبادی دانا ادامه داد: امید است تا پایان سال مبلغ عیدی مددجویان تأمین اعتبار شود و همچنین قول‌های مساعدی را از مسئولان امر در این زمینه دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مبلغ عیدی به میزان یک‌ماه مستمری مددجویان است، گفت: مبلغ عیدی بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است.

قبادی دانا با بیان اینکه قول مساعدی را جهت پرداخت بسته حمایتی گرفته ایم، ادامه داد: مسئول کلی این امر ما نیستیم، چرا باید تأمین اعتبار از سوی برنامه و بودجه انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ما از سوی مددجویان بهزیستی نماینده هستیم و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یارانه مراکز برای اولین بار به صورت متمرکز و الکترونیکی پرداخت شد، افزود: این مبلغ به بیش از ۸۰۰ مرکز شبانه روزی در سطح کشور پرداخت شد.

قبادی دانا گفت: برای بیش از ۴۴ هزار نفر از افراد دارای معلولیت جسمی _حرکتی، ذهنی، بیماران مزمن روانی مبلغ یارانه ۲۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تا پایان اسفند ماه یارانه مراکز پرداخت خواهد شد، افزود: امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات این افراد را حل کنیم.

۱۳۹۷/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط