سیاست‌های سرمایه‌گذاری با سیاست های اشتغال‌زا همسو نیست

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح كرد: حیطه اشتغال جزو وظایف مهم وزارت رفاه است اما گاهی سیاست های سرمایه گذاری صندوق ها در راستای سیاست های اشتغال زا نیست.

به گزارش نما، محمدحسن زدا در جلسه شورای عالی رفاه گفت: در طرح ضوابط و مقررات سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی که در دستور کار امروز قرار دارد باید به این نکته توجه داشته باشیم که اکثر شرکت های واگذار شده به صندوق ها که از سوی دولت انجام شده، زیان‌ده و ورشکسته بودند.

وی افزود: وقتی یک شرکت ورشکسته را به صندوق به ازای بدهی اش می‌دهیم چه توقعی داریم که سودده شود بنابراین اگر بخواهیم منصفانه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم مشکلی که اکثریت صندوق‌ها دارند این است که شرکت‌های زیان ده به آنها واگذار شده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در ازای بدهی که دولت به صندوق‌های بازنشستگی دارد، شرکت‌های ورشکسته واگذار شده که اصلا اقدام درستی نبوده است.

زدا گفت: هنوز راه برای این واگذاری در ازای بدهی ها باز است و این امکان وجود دارد که باز هم شرکت های زیان ده را در قبال بدهی ها به ما بدهند بنابراین در این جلسه درخواست دارم که راه آن یک بار برای همیشه بسته شود.

سیاست‌های سرمایه‌گذاری با سیاست های اشتغال‌زا همسو نیست

همچنین محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این جلسه گفت: تدوین سیاست های مناسب در طرح ضوابط و مقررات سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی که در دستورکار این جلسه قرار دارد ضروری است.

وی افزود: در این میان باید هماهنگی سیاست های سرمایه گذاری صندوق ها با سیاست های ملی دولت و به ویژه وزارت رفاه وجود داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: حیطه اشتغال جزو وظایف مهم وزارت رفاه است اما گاهی سیاست های سرمایه گذاری صندوق ها در راستای سیاست های اشتغال زا نیست.

واعظ مهدوی گفت: اگر این موضوع هم تسریع شود و هماهنگی و همسویی با سیاست های اشتغال زا ایجاد شود شاهد کارایی بهتری خواهیم بود.


۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط