سپه طبق قانون بانك عامل نیروهای مسلح شد

مدیر عامل بانك سپه در همایش تبیین سیاستها و فرآیندهای اجرایی طرح ادغام بانك‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانك سپه در جمع مدیران عامل بانك‌های ادغامی گفت: با استحكام مالی آماده اجرای فرایند ادغام بانك‌ها هستیم و بانك سپه بانك عامل نیروهای مسلح شد.

به گزارش نما، مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک در آستانه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح به لحاظ استحکام مالی و شاخص‌های عملکردی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

محمدکاظم چقازردی در نخستین گردهمایی «تبیین سیاست‌ها و فرآیندهای اجرایی مرتبط با طرح ادغام» که با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون طرح و برنامه‌وبودجه ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران عامل بانک‌های ادغام شونده و بانک سپه برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت مناسب بانک سپه در شاخص‌های مهمی نظیر؛ منابع و مصارف، نقدینگی، حضور فعال و مستمر در بازار بین‌بانکی و همچنین فعالیت‌های ارزی باعث شده تا این بانک در شرایط ایده آل و مناسب برای پذیرش بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح قرار گیرد.

* شرایط خوب برای ادغام

وی افزود: شرایط یادشده بانک سپه در کنار ظرفیت‌های موجود در بانک‌ها ادغامی باعث شده تا این تصمیم ملی به بهترین شکل ممکن امکان اجرایی شدن پیدا کند.

وی افزود: بانک سپه با صندوق توسعه ملی 12 میلیارد و 500 میلیون دلار قرارداد امضا کرده و با عملیاتی کردن بیش از 50 درصد این قرارداد گام‌های مهمی در تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه نفت، گاز و پتروشیمی برداشته است که پروژه بیدبلند یکی از آن‌هاست.

* جزء رتبه‌های برتر کشوری در حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه تصریح کرد: این بانک نسبت به سهم بازار خود از منابع و مصارف نظام بانکی در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی همواره جزو رتبه‌های برتر بوده است

وی به راه‌اندازی سامانه‌ها و اقدامات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات در بانک سپه طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: واگذاری عاملیت تأمین مالی پروژه مهم ملی نظیر؛ تنظیم و مهار آب‌ها مرزی از محل صندوق توسعه به بانک سپه، ظرفیت بالای این بانک برای اجرای کارهای بزرگ را نشان می‌دهد.

* حاکمیت انضباط مالی از ویژگی‌ها مهم بانک سپه است

چقازردی حاکمیت انضباط مالی، حضور مدیران، کارشناسان و کارکنان مجرب، متعهد و پاکدست را از ویژگی‌ها مهم بانک سپه برشمرد و اظهار داشت: مجموعه توانمندی‌ها، این بانک را آماده پذیرش و اجرای طرح ملی ادغام 4 بانک و یک موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه کرده است.

وی ادامه داد: بانک سپه در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید، دارایی‌ها و سهام مازاد خود را در قالب شرکت سرمایه‌گذاری امید (یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ های کشور) واگذار می‌کند و این امر اجرای طرح ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را تسهیل می‌کند.

* از تمام ظرفیت‌های بانک‌های ادغام شونده استفاده می‌کنیم

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه به اقدامات و عملکرد مطلوب و اثرگذار برخی از بانک‌های ادغام شونده در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های مدیریتی، کارشناسی، سامانه‌ای، سیستمی و فناوری اطلاعات موجود در بانک‌های ادغام شونده در بانک سپه مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

چقازردی ظرفیت‌های موجود در بانک‌های ادغام شونده را سرمایه‌های نظام بانکی کشور خواند و ابزار امیدواری کرد، از این ظرفیت‌ها نیروهای مسلح و عموم مردم استفاده کنند.

* ترکیب تجربه‌ها با نیروی جوان و به‌روز

مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: در این ادغام بزرگ، سرمایه‌ها، ظرفیت‌ها و همچنین تجارب ارزشمند قدیمی‌ترین بانک کشور با ظرفیت‌های مدیریتی، نیروهایی جوان و به‌روز و کارآمد بانک‌های ادغام شونده باهم ترکیب می‌شوند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت برنامه محوری کارآمدی و همدلی در فرآیند ادغام ابراز امیدواری کرد با حمایت ارکان نظام به‌ویژه پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر مشتریان، ادغام 4 بانک و یک موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه در زمان معین به نحو مطلوب انجام شود.

* سابقه طولانی بانک سپه در خدمت‌رسانی به نیروهای مسلح

وی ضمن اشاره به توفیق خدمت بیش از 9 دهه بانک سپه به کشور، ابزار امیدواری کرد: تدبیر و تصمیم صحیح ادغام 4 بانک و یک موسسه اعتباری وابسته به نیروی مسلح به حفظ و ارتقای بانک سپه منجر شود.

چقازردی به سوابق طولانی بانک سپه در خدمات‌رسانی به نیروهای مسلح طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: سال 1327 وظیفه پرداخت حقوق افسران بازنشسته، موظفین و مستمری‌بگیران در سراسر کشور به بانک سپه محول و در سال 1331 اداره امور موظفان برای تولیت خدمت‌رسانی مطلوب به نیروهای مسلح در این بانک تأسیس شد و هم‌اکنون فعال و مؤثر در خدمت این قشر از مردم جامعه است.

* سپه، بر اساس قانون بانک عامل نیروهای مسلح شد

رئیس هیئت‌مدیره بانک سپه اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهید چمران وزیر وقت دفاع و مدیرعامل وقت بانک سپه وظیفه نگهداری وجوه صندوق بازنشستگی کارکنان نیروهای مسلح به این بانک تفویض شد.

وی ادامه داد: بانک سپه با راه‌اندازی شعب پادگانی و تسری حساب‌های پس‌انداز کارکنان بانک به کارکنان نیروهای مسلح به‌موجب قانون، بانک عامل نیروی مسلح شد.

رئیس هیئت‌مدیره یادآور شد: تعداد قابل‌توجهی از کارکنان بانک سپه در دوران هشت سال دفاع مقدس در هنگام خدمات‌رسانی به نیروهای مسلح در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: از 16 هزار پرسنل بانک سپه 4 هزار تن آنها عضو خانواده‌ای شهدا، جانبازان، ایثارگران و اسرای جنگ تحمیلی هستند که در مسئولیت‌های مهم صف و ستاد مشغول خدمت و انجام وظیفه می باشند.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی بانک سپه، ابراز امیدواری کرد تحت عنایات پروردگار متعال با همدلی و انسجام و تدبیر فرایندهای اجرایی ادغام طبق مصوبات ابلاغی و زمان‌بندی به مرحله انجام برسد.


۱۳۹۷/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط