امیر حاتمی: دشمن از طریق رسانه درصدد القاء حس ناامیدی به جامعه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند.

به گزارش نما، همزمان با ۲۷ اردیبهشت «روز ارتباطات و روابط عمومی» همایشی با عنوان «نقش روابط عمومی هوشمند در اقتدار دفاعی» با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، مدیران عامل سازمان‌های وزارت دفاع، رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی، معاونین و مدیران روابط عمومی و تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت صاایران برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پر افتخار دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طلایه داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند که در شرایط هجمه رسانه‌ای استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آنها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده‌تری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حکم رانی و امپراطوری رسانه‌ای در دنیای مدرن مواجهیم گفت: روابط عمومی‌ها بایستی بیش از هرزمان دیگر، نقش حساس خود را متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا کرده و در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر کنند.

وی با بیان اینکه در فضای امروز جامعه جهانی حاکمان و دولت‌ها در صدد القا مفاهیم و پیام‌های مورد نظر خود از طریق ابزارهای رسانه‌ای به مخاطبین در عرصه جهانی هستند تصریح کرد: بر این اساس روابط عمومی می‌بایست با دانش و آگاهی هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیام‌های روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش آفرینی کنند.

حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومی‌ها در مجموعه دفاعی کشور عنوان کرد: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف (نیروهای مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهمترین رسالت‌های این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

۱۳۹۸/۲/۲۹

اخبار مرتبط