تیر كاخ سفید به سنگ خورد

وزارت امور خارجه آمریكا با ابراز ناامیدی از عملكرد شورای موسوم به انتقالی سوریه به نوعی به شكست سیاستهای واشنگتن در سوریه اعتراف كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، دولت آمریکا که از ابتدای ناآرامی ها در سوریه، آشکارا در کنار گروههای مسلح مخالف قرار گرفت، با ابراز ناامیدی از عملکرد شورای موسوم به انتقالی سوریه به نوعی به شکست سیاستهای واشنگتن در سوریه اعتراف کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا با ابراز ناامیدی از عملکرد شورای موسوم به انتقالی سوریه به نوعی به شکست سیاستهای واشنگتن در سوریه اعتراف کرد.

پاتریک ونتریل سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد شورای ملی سوریه، امیدهای واشنگتن را بر باد داد.

به گفته وی، آمریکا در حال حاضر برای سازماندهی مجدد رهبری مخالفان سوری تلاش می کند.
وینتریل خاطر نشان کرد ما معتقدیم تشکیل رهبری برای مخالفان سوری به صورت فوری، ضروری است.

به گفته وی، مسئله انتخاب رهبران جدید برای مخالفان سوری در کنفرانس موسوم به گروه دوستان سوریه بررسی خواهد شد، این کنفرانس هفته آینده در قطر برگزار می شود.

وینتریل اذعان کرد شورای ملی سوریه که مخالفان سوری مقیم خارج تشکیل داده اند، نتوانسته دامنه رهبری مخالفان را گسترش دهد.

وی افزود کشورهای عضو گروه دوستان سوریه معتقدند که ضرورت دارد در نشست قطر، دیگر گروههای مخالف سوری در کنار شورای ملی شرکت کنند.

این مقام آمریکایی از اشاره به نام شخصیتهای جدید برای رهبری مخالفان سوری خودداری کرد و گفت آنها مردمی هستند که نه تنها قادر به فعالیت تشکیلاتی و سازماندی بلکه به فعالیت اجرایی نیز هستند.

وی افزود : نشست گروه دوستان سوریه در دوحه، برنامه ریزی برای تشکیل دولت انتقالی سوریه است و پس از سقوط نظام اسد، کشور به طرفهایی نیاز دارد که قادر به اداره کشور و فراهم کردن خدمات برای مردم باشند.

این مقام آمریکایی اظهار داشت ماموریت اصلی رهبران جدید مخالفان سوری، تشکیل ائتلافی به منظور مقابله با دولت اسد با همکاری جامعه بین المللی است.

این دیپلمات آمریکایی اعلام کرد سفیر آمریکا در دمشق که فوریه گذشته به کشور فراخوانده شد، ریاست هیئت آمریکایی در نشست قطر را برعهده خواهد داشت.

۱۳۹۱/۸/۱۲

اخبار مرتبط