هنرنمایی بانوان ایرانی در یك نمایشگاه جهانی موسیقی

اركستر خنیاگران مهر به رهبری و آهنگسازی بهزاد عبدی در نمایشگاه وُمِكس 2019 اجرا خواهد داشت.

به گزارش نما، ارکستر خنیاگران مهر قرار است در این نمایشگاه جهانی موسیقی که از تاریخ 1 تا 5 آبان ماه (23 تا 27 اکتبر) در شهر تامپره- فنلاند برگزار می‌شود با اجرای آثاری از بهزاد عبدی حضور پیدا کند و به اجرای زنده بپردازد.
این گروه موسیقی که اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند در یک سال گذشت تورهای خارجی مختلفی را روی صحنه برده است که می‌توان به اجرای ارکستر خنیاگران مهر در شهر کیف (اکراین) به خوانندگی وحید تاج، در شهر پاریس (فرانسه) به خوانندگی محمد معتمدی، شهر تون (سوئیس) به خوانندگی نوید نوروزی و تور آلمان در شهرهای برلین، هامبورگ و فرانکفورت به خوانندگی عارف رفعت اشاره کرد.
«پرواز» برای قانون و ارکستر، تکسوار « تار» و ارکستر، «با باران می‌رقصد» برای قیچک و ارکستر، «ماه سکوت و تو» برای کمانچه و ارکستر، «خاطرات رفته» برای عود و ارکستر، «بزمان» برای رباب و ارکستر، «کژال» برای تار باس و ارکستر، «رقصان» ساخته‌ی استاد علیزاده، «شورج بار» قطعه‌ی ارمنی و «لزگی» قطعه آذری، قطعات انتخابی ارکستر خنیاگران مهر برای اجرا در نمایشگاه وُمِکس 2019 است.
مهرنام رستگاری (کمانچه)، سمانه باروتی نازنین روستا (قیچک آلتو)،نگین زاده وکیلی (قیچک باس)، هیلا فیض پور (تار)، ترگل خلیقی (تار و رباب)، صدا سدیفی (قانون)، رخساره رستمی دارستانی (عود)، بهاره حیدری (تار باس)، شیدا قاضی (نی)، مهرناز دبیرزاده (تمبک و سازهای کوبه‌ای) و عسل ملک‌زاده (دف و دایره) اعضای ارکستر خنیاگران مهر را به آهنگسازی و رهبری بهزاد عبدی تشکیل می‌دهند. همچنین مهدی بایراملو به‌عنوان مدیر امور بین‌الملل و فرزام شکاری به‌عنوان مدیر اجرایی این ارکستر را همراهی خواهند کرد.
گفتنی است؛ ارکستر«خنیاگران مهر» به سرپرستی بهزاد عبدی در بیست و پنجمین اکسپوی جهانی موسیقی (وومکس) به پیشنهاد نشر«پردیس موسیقی معاصر» به مدیریت اردوان جعفریان کنسرتی را در تالاراصلی «تامپره» کشور فنلاند برگزار خواهد کرد. این ارکستر از بین بیش از هزار تقاضای شرکت در این دوره نمایشگاه به عنوان یکی از برنامه های رسمی نمایشگاه، انتخاب و دعوت شده است.


۱۳۹۸/۳/۱۸

اخبار مرتبط