چند نفر در آزمون ارشد ۹۸ شركت كردند؟

حسین توكلی گفت: از تعداد ۶۱۴ هزار نفر داوطلب ثبت نام كننده در آزمون كارشناسی ارشد سال ۹۸ بیش از ۹۰ درصد كارت ورود به جلسه را دریافت كردند.

به گزارش نما، حسین توکلی افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.



اخبار اجتماعی- مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: بر اساس آمار اولیه از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۵۵۳ هزار و ۸۸۳ داوطلب معادل ۹۰.۰۸ درصد ثبت نام کنندگان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند و آمار دقیق غایبان پس از بررسی پاسخنامه‌ها اعلام می‌شود.

توکلی اظهار داشت: کارنامه نتایج اولیه در نیمه دوم تیرماه منتشر می‌شود و دفترچه راهنمای انتخاب رشته پس از انتشار کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. مجازین به انتخاب رشته می‌توانند در تیرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در اواخر شهریورماه اعلام می‌شود و ظرفیت پذیرش در مجموع همه دانشگاه‌ها حدود ۳۵۰ هزار نفر است.

۱۳۹۸/۳/۲۵

اخبار مرتبط