مسئولان از دوربین فاصله گرفته و كار كنند

به گزارش نما مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله دیروز این روزنامه از مسئولان خواسته که کمتر حرف بزنند و بیشتر کار کنند: «وقتی سیاست نظام این می‌شود که فعلاً نباید پیشنهاد مذاکره را پذیرفت، برخورد همه با موضوعات و مسائل مختلف به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که سیاست نظام به پیش برود و خللی در آن پدید نیاید. وقتی پهپاد امریکایی به حریم هوایی کشورمان تجاوز می‌کند و توسط نیرو‌های مسلح ما سرنگون می‌شود، همه از این اقدام شجاعانه حمایت می‌کنند. وقتی کشتی حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط تفنگداران انگلیسی توقیف می‌شود و در خلیج فارس نیروی دریایی سپاه پاسداران یک کشتی انگلیسی را تصرف می‌کند و به ساحل می‌آورد، همه از توقیف این کشتی انگلیسی که یک مقابله به مثل هوشیارانه است حمایت می‌کنند. نکته جالب این است که عکس‌العمل مردم ما فقط حمایت نیست، بلکه از این اقدامات شجاعانه احساس مثبتی پیدا می‌کنند و با شور و نشاط از آن سخن می‌گویند... قدر این همبستگی و همراهی را باید دانست و همه باید تلاش کنند به این نعمت بزرگ که باید نام آن را بزرگ‌ترین ثروت ملی گذاشت، گزندی وارد نشود.»
او در ادامه با تأکید بر اینکه راه‌های قدردانی از این نعمت این است که مسئولان نظام و دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند، می‌نویسد: «دیگر اینکه مسئولان در تمام قوا به‌ویژه در قوه مجریه از این عادت نادرست که همیشه با کلمه «باید» حرف می‌زنند و وعده می‌دهند فاصله بگیرند و فقط از اقدامات انجام شده سخن بگویند. عمل به این توصیه البته دشوار است، زیرا در این صورت از سخنرانی‌ها و جلوی دوربین قرار گرفتن‌ها به مقدار زیادی محروم خواهند شد و فقط در پایان انجام هر طرحی می‌توانند جلوی دوربین ظاهر شوند و به مردم بگویند این کار را برای شما انجام داده‌ایم... آن‌ها با این روش نادرست، انتظار‌ها را بالا می‌برند، ولی کمتر برآورده می‌کنند. همین وضعیت موجب کاهش امید و اعتماد می‌شود و کشور از این رهگذر دچار خسران می‌گردد.»
هفته گذشته، مسیح مهاجری در یادداشتی از نظامیان و ائمه جمعه خواسته بود کمتر صحبت کنند و در کار دولت خلل ایجاد نکنند که آن یادداشت با نقد روزنامه جوان مواجه شد و از مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی خواستیم که آمار سخنرانی مسئول دولتی را که هم مقام اجرایی هستند و وظیفه‌شان اجراست و نه سخنرانی، دربیاورد و نتیجه‌گیری کند. به نظر می‌رسد او به توصیه روزنامه جوان کمی عمل کرده است که همین‌قدر هم از رسانه‌های حامی دولت اتفاق خوبی است.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۵/۶

اخبار مرتبط