مشاركت قبیله‌ای در انتخابات شورایاری‌ها در برخی از مناطق تهران

معاون شهردار تهران به مشاركت قبیله‌ای در انتخابات شورایاری‌ها در برخی از مناطق تهران اشاره كرد و گفت: این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبل متنوع و تقریباً لیستی بوده است.

به گزارش نما، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درباره انتخابات شورایاریها اظهار داشت: آراء همه کاندیدا‌ها برای آنها پیامک شده است و بررسی‌های اولیه نشان داد که انتخابات در این دوره بسیار متنوع‌تر از دوره‌های قبل و حتی تا حدودی لیستی برگزار شده است.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به اینکه هر شهروند بر اساس بررسی‌های به عمل آمده حدوداً به چهار نفر رای داده است، گفت: این موضوع حکایت از این دارد که آراء فردی نیست و تا حدودی لیستی بوده همچنین در محله منیریه و امیریه بسیاری از کاندیداها و منتخبین هم فامیل بوده‌اند و این مسئله نشان می دهد که در برخی از محلات انتخابات شورایاری‌ها به صورت قبیله‌ای برگزار شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شورایاری‌ها ابزار مشورتی شورا‌ی شهر هستند و مشارکت مردم در این انتخابات نشان از علاقه محلی دارد، گفت: شهرری در گذشته تجربه موفقی برای انتخابات داشت و در این دوره منطقه ۴ و منطقه ۱۹ مشارکت بالایی داشته و بالاترین میزان مشارکت را به خود اختصاص دادند و این مسئله نیز حکایت از قبیله ای شدن انتخابات در این مناطق داشت.

۱۳۹۸/۵/۲۲

اخبار مرتبط