پارك ملی دیلیجان ارمنستان در تور ارمنستان

عکس خبري -پارک ملي ديليجان ارمنستان  در تور ارمنستان

پارک ملی دیلیجان در کشور ارمنستان واقع شده است. این پارک در منطقه‌ای مشابه سوئیس است که گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. این پارک از تنوع زیستی زیادی برخوردار است. درختانی که در این پارک قرار دارند عبارتند از سرخدار، کاج، ممرز، سرخ چوب و … که بخشی از پهنه وسیع و سرسبز پارک را به خود اختصاص داده‌اند. طبیعت‌گردی در پارک ملی دیلیجان و گشت و گذار در آن، اصلی‌ترین سرگرمی این پارک است. پیاده‌روی در پارک ملی دیلیجان و مشاهده رودخانه و کوه، تجربه‌ای آرامش بخش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. 

 sa1.jpg

در پارک ملی دلیجان ارمنستان چه خواهید دید؟

در پارک ملی دیلیجان در تور ارمنستان  دریاچه‌های و صومعه‌هایی وجود دارند که گردشگران از آنها بازدید می‌کنند. استراحت در کنار دریاچه‌های موجود در پارک دیلیجان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زند و بازدید از صومعه‌های این پارک، تجربه‌ای کم نظیر است که گوشه‌ای از تاریخ ارمنستان را به نمایش می‌گذارد.

دریاچه‌های پارک ملی دلیجان 

در پارک زیبا و هیجان انگیز ملی دلیجان در کشور ارمنستان، چندین دریاچه زیبا وجود دارد. یکی از این دریاچه‌ها دریاچه پارز است. نگاهی به عکس‌های این دریاچه نشان می‌دهد این دریاچه چه اندازه زیبا و خاص است. دریاچه بارز به دلیل تغییرات جغرافیایی، ایجاد شده و وسعتی در حدود ۳ هکتار دارد. در دریاچه بارز قایق‌سواری و ماهی‌گیری جریان دارد و از اطراف آن برای کمپ و پیک‌نیک استفاده می‌شود.

به گزارش سفر باتو ، بعد از دریاچه بارز، در پارک ملی دیلیجان می‌توانید دریاچه گش را ببینید. دریاچه گش در بخش جنوب شرقی پارک ملی دیلیجان واقع شده است و با شهر دیلیجان در حدود ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. طول و عرض دریاچه گش در حدود ۱۰۰ و ۸۰ متر است و عمق آن برابر با ۸ متر ارزیابی شده است. بنابر گزارش‌های به دست آمده، آب دریاچه گش در روزهای تابستان تا ۱۴درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد که برای این دریاچه کوهستانی، دمایی قابل توجه است. برای رسیدن به دریاچه گش، ابتدا به سمت روستای گش رفته و با ۴٫۲ کیلومتر پیاده‌روی خود را به این دریاچه دلچسب برسانید. اگر اهل ماهی‌گیری هستید، چوب ماهی‌گیری را همراه خود به این منطقه ببرید. 

دریاچه دیگری که در پارک ملی دیلیجان قرار دارد، دریاچه تزرکا است. مساحت دریاچه تزرکا در مقایسه با دو دریاچه پیشین کمتر است. این دریاچه در حدود ۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. این دریاچه، جذابیت‌های خاص خود را دارد. مسیر رفتن به دریاچه تزرکا خاص و رویایی است. برای رسیدن به این دریاچه می‌توانید از طریق مسیر پیاده‌روی پیش بروید و هم از ماشین استفاده کنید. این قضیه کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اطراف دریاچه تزرکا، آلاچیق‌هایی تدارک دیده شده است که می‌توانید از آنها برای استراحت و یا پیک نیک استفاده کنید. نشستن در این آلاچیق‌ها زمانی خاص و رویایی است که شما در کنار دوستان و خانواده خود لحظات خوشی را داشته باشید. 

 sa2.jpg

صومعه‌های پارک ملی دیلیجان 

در پارک ملی دیلیجان، صومعه‌های زیادی است. این صومعه‌ها در لابلای فضای جنگلی پارک قرار گرفته‌اند. صومعه هارگارتسین از قرن دهم تا سیزدهم میلادی در این پارک بوده و از مهم‌ترین مراکز معنوی و فرهنگی این منطقه محسوب می‌شده است. صومعه هارگارتسین در فاصله ۱۵کیلومتری شهر دیلیجان است. در داخل این صومعه ۳کلیسای متفاوت وجود دارد که با نام کلیسای سنت گریگوری، سنت آستواتساتین و کلیساس سنت استفانوس شهرت دارند.


از میان مطالب پیشین سایت: لغو روادید سفر میان ایران و ارمنستان


از دیگر صومعه‌های موجود در پارک ملی دیلیجان ارمنستان، صومعه ماتوساوانک است که از قرون وسطی بر جای مانده است. این صومعه کوچک در سال ۱۲۴۷ میلادی ساخته شده است و در فاصله ۳ کیلومتری شمال غربی شهر دلیجان قرار دارد. وقتی از بیرون به ساختمان صومعه نگاه کنید، در ابتدا متوجه نمی‌شوید با چه ساختمانی روبه‌رو هستید و ممکن است آن را یک بنای قدیمی عادی تصور کنید. زیرا نمای بیرونی ساختمان صومعه ماتوساوانک، شباهتی به دیگر صومعه‌های هم عصر خود نداشته و در آن خبری از گنبد و معماری کلیسایی دیده نمی‌شود. برای بازدید از صومعه ماتوساوانک بهتر است حتما یک راهنما به همراه خود ببرید زیرا مسیر آن آشنا نیست. صومعه دیگری که بعد از ماتوساوانک قرار دارد صومعه جوختاک وانک است. سابقه این صومعه به قرن ۱۱میلادی می‌رسد. این صومعه در حدود ۳کیلومتر با شهر دیلیجان فاصله دارد. گذر زمان و فرسایش بر روی این صومعه تاثیر گذاشته و آن را کمی ویران و تخریب کرده است. 

پارک ملی دیلیجان ارمنستان وسعت زیادی دارد. این پارک پر از جاذبه‌های دیدنی است. برای بازدید کامل از این پارک زیبا، مدت زمانی خاص نیاز است. بنابراین بهتر است لوازم و وسایل اقامت را به همراه داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز در این پارک اقامت کنید. برای بازدید از پارک ملی دیلیجان حتما یک راهنما را با خود همراه کنید تا بتوانند جاهای مختلف پارک را به شما معرفی کنند. همراه شدن با تور ارمنستان می‌تواند تمام امکانات لازم را برای شما جهت دیدن این پارک فراهم کند. لوازم ضروری مورد نیاز شما چادرهای ۲تا ۴ نفره، چراغ قوه، کیسه خواب، دوربین شکاری، قطب نما، کوله‌پشتی، قطب‌نما و بارانی است.

۱۳۹۸/۵/۲۸

اخبار مرتبط