هدایای تبلیغاتی دیجیتال

عکس خبري -هداياي تبليغاتي ديجيتال

کلمه‌ی دیجیتال بیانگر دنیای وسیعی خواهد بود و هرکس دیدگاه خاص خود را نسبت به آن دارد. اما کالای دیجیتال یک دسته بندی کلی محسوب می‌شود و فارغ از شکل و جنس حداقل یک ویژگی مشترک دارند. شاید ساده ترین مثال در دسترس برای تفهیم این جمله یک ساعت دیجیتال باشد. آنچه باعث شده دیگر این ساعت از هم نوع قدیمی آنالوگ خودش متفاوت باشد، وجود یک نمایشگر کامپیوتری (سِوِن سِگمِنت) است. وجود ساده ترین نشانه‌ای از اجزای دیجیتال به کل می‌تواند یک کالای ساده را دگرگون کند.بیش از این وارد پیچیدگی و جزییات این مبحث نمی‌شویم، تنها نیاز به درک قدرت تغییردهنده دیجیتال بود. اگر کمی بیشتر دقت کنیم آثار این تغییر در زندگی ما به وضوح دیده می‌شود. پیرامون ما را دنیای بزرگی از کالاهای دیجیتال تشکیل داده‌اند که زیربنایی برای یک زندگی مدرن هستند.
امروزه غذای خود را در مایکروویو طبخ می‌کنیم، با یک خودروی پر از تجهیزات کامپیوتری سفر می‌کنیم، توسط ربات‌های پزشک درمان می‌شویم و بسیاری دیگر از امور خود را به نحوی پیشرفته انجام می‌دهیم. خواه ناخواه این دنیای دیجیتال برای همه ما پذیرفته شده است.
تاثیر زندگی دیجیتال به رفتار ما نیز رسیده است. به این صورت که برای یافتن جواب یک سوال به گوگل مراجعه می‌کنیم و حتی به حالت عامیانه به جای گفتن جست و جو کن می‌گوییم: " گوگل کن".
این تغییر سبک زندگی به صورت آرام و در دراز مدت انجام می‌گیرد. آگاهی از این تغییر وضعیت هرچه زودتر انجام شود نتایج بهتری را در پیش خواهد داشت. یکی از مواردی که نیاز به بررسی و پیش‌بینی بیشتری خواهد داشت، تغییر وضعیت اقتصادی است. از تولید گرفته تا خدمات پس از فروش همه نیاز به بازنگری‌هایی در زمان مشخص خواهند داشت.
هدایای تبلیغاتی یکی از روش‌های متداول در بازاریابی است و کسب و کارهای بسیاری از آن استفاده می‌کنند. در نظر گرفتن تفکر زندگی دیجیتال، برای این مقوله قطعا مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
هدیه دادن به هرکس انتقال‌دهنده یک حس نیک خواهد بود و به خوبی در یاد خواهد ماند. از طریق هدایای تبلیغاتی صاحبان کسب و کار مشتریان خود را پیدا می‌کنند و این آغاز یک رابطه سودمند دو طرفه خواهد بود.
برای اینکه این مسیر میان مشتریان و کسب و کار ایجاد شود دلایل مختلفی تاثیر گذار خواهند بود.  بسیاری از هدایای تبلیغاتی جدید، در راستای نگرش زندگی دیجیتال به کار گرفته می‌شوند. بهره‌مند شدن از کالای دیجیتال هم از لحاظ کاربرد و هم از نظر جذابیت سودمند خواهد بود. هماهنگ شدن این نوع بازاریابی با سبک زندگی مدرن، می‌تواند به بهبود بازدهی ختم شود.

sa3.jpg

اما دقیقا منظور از بازنگری و استفاده از هدایای دیجیتال چیست؟ آیا این حرف به این معنی است که از سایر هدایا باید چشم پوشی کرد و کالای دیجیتال اولویت اول و آخر باشد؟
قطعا این پیشنهادی برای هماهنگ شدن با سلیقه مدرن جامعه خواهد بود، و هیچگاه نمی‌توان از آثار هنری مثل صنایع دستی گذشت و آن‌ها را نادیده گرفت. به عبارت دیگر هدایای تبلیغاتی دیجیتال مکمل خوبی در کنار سایر موارد خواهد بود. در ادامه این مطلب به چند مورد از این‌گونه هدایای دیجیتال اشاره‌ای خواهیم کرد.
پکیج‌های زیبا
اگر حس می‌کنید که حس نفیس بودن در هدیه مورد نظرتان کمرنگ است، می‌توانید با یک پکیج جذاب و حتی قرار دادن هدایای دیگر در کنار هدیه اصلی آن را ارزشمندتر کنید. به طور مثال یک پاوربانک با بدنه‌ی فلزی در کنار یک فلش مموری شکیل و خودنویس بیشتر خودنمایی می‌کند. حال اگر همه این هدایای از طرح و رنگ متناسب با یکدیگر و در یک بسته شیک قرار گیرد، همه چیز بسیار کامل و زیباتر خواهد بود. این پکیج‌ها برای مدیران، اساتید، پزشکان و امثال این افراد مناسب و خوشایند خواهد بود.
هدایای خلاقانه
برخی از کالاها همزمان چند قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع ترکیب دو یا چند ابزار یک کالای جدید را ایجاد می‌کند. قلم لمسی (استایلوس) که با باز شدن از میان، تبدیل به یک فلش مموری خواهد شد یک نمونه از این هدایای جذاب است. یا کابل‌های مبدلی که با تغییر شکل جزیی تبدیل به جاکلیدی می‌شوند.
اقسام این کالاهای دیجیتال انتخاب مناسبی به جهت هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها خواهند بود و به سرعت نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند.

 sa4.jpg

ترکیب موسیقی و هدیه
لذت گوش دادن به موسیقی در هر زمانی ممکن است و فقط کافی است شرایط و ابزار لازم مهیا باشد. یک اسپیکر تبلیغاتی قابل حمل برای سفر، محل کار و به طور کل در هر جایی که دسترسی به برق و اسپیکرهای ثابت نباشد، کارآمد خواهد بود. ابعاد متفاوت با ویژگی‌های منحصر به فرد برای هر مدل حق انتخاب گسترده‌ای به شما خواهد داد. علاوه بر این، ظاهر زیبای یک اسپیکر آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی دیجیتال دلنشین‌تر جلوه می‌دهد.
در کنار اسپیکر، هدست و هدفون هم انتخاب بعدی برای یک هدیه تبلیغاتی درخور خواهد بود.
پوشیدنی‌های هوشمند
از موارد دیگری که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است دستبند و ساعت‌های هوشمند هستند. هر یک از این موارد، کاربرد خاص خودشان را دارند، و در طرح‌ها و قیمت‌های مختلف تولید می‌شوند. سنسورهای تعبیه شده در این ابزارها، اجازه بررسی حرکات شما در طول روز را می‌دهد و نهایتا، گزارشی از فعالیت‌های جسمانی شما را از طریق صفحه نمایش یا گوشی موبایل شرح می‌دهد. علاوه بر این دسترسی ساده‌تری برای کنترل گوشی هوشمند از این طریق امکان پذیر خواهد بود. ساعت و دستبند هوشمند، به عنوان هدیه دیجیتال بسیار جذاب خواهد بود و از به‌روز ترین هدایا به شمار می‌آید.
لوازم جانبی موبایل
داشتن گوشی موبایل هوشمند و کامپیوتر، کاملا به یک اصل مهم در زندگی مدرن تبدیل شده است. با افزایش آمار استفاده کنندگان، نیاز به توسعه لوازم جانبی برای موبایل و انواع رایانه هم افزایش پیدا می‌کند. لوازم جانبی این وسایل، در بسیاری از مواقع خود کالای دیجیتال نیستند، اما چون در کنار یک کالای دیجیتال استفاده می‌شوند، پس می‌توان از آنها در این دسته بندی نام برد.
انواع هولدر و نگه‌دارنده، که می‌تواند در خودرو یا میز کار استفاده شود، هاب و چندراهی، کابل‌های مبدل و سیم‌های رابط، شارژر دیواری، شارژر فندکی و حتی شارژر وایرلس، کیف و کوله‌ محافظت کننده، پایه خنک کننده لپ‌تاپ و ... تنها قسمت کوچکی از صدها گزینه هستند. این گونه کالاها غالبا با یک موج عمومی، مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرند و پس از مدتی جای خود را به کالای دیگری می‌دهند. پس در هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی دیجیتال به این تِرِند شدن (محبوب شدن) توجه نمایید.
فلش مموری
به جرات می‌توان گفت پر استفاده ترین کالا در میان هدایای دیجیتال متعلق به فلش مموری تبلیغاتی است. نیاز به توضیح زیادی برای این کالا نخواهد بود و همه با آن آشنایی نسبی دارند. طرح‌های متنوعی برای فلش مموری وجود دارد، ممکن است به صورت کارت باشد که جای درج تبلیغ را در آن فراهم کند و یا کوچک و مناسب برای قرار گرفتن در دسته کلید باشد. حجم‌های متفاوت و سرعت انتقال داده، با توجه به هزینه و مخاطب انتخاب می‌شود. نهایتا با چاپ لوگو یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی آماده است.
به خاطر داشته باشید که هدایای تبلیغاتی مناسب را شما بهتر از هر کس دیگری انتخاب خواهید کرد. چرا که آگاهی بیشتری نسبت به کسب و کار و مشتریانتان دارید. اما ما نیز قصد داریم با شرح برخی نکات و موارد شما را در انتخاب بهترین گزینه ممکن یاری کنیم.

۱۳۹۸/۵/۲۸

اخبار مرتبط