همه چیز درباره ماساژ صورت كه باید بدانید

یكی از پرمخاطب ترین و پول ساز ترین سبك های ماساژ در حال حاضر ماساژ صورت می باشد.اهمیت به زیبایی و داشتن پوستی زیبا امروزه به یكی از نیارهای مردم تبدیل شده است.

به گزارش نما، یکی از پرمخاطب ترین و پول ساز ترین سبک های ماساژ در حال حاضر ماساژ صورت می باشد.اهمیت به زیبایی و داشتن پوستی زیبا امروزه به یکی از نیارهای مردم تبدیل شده است.یکی از روش هایی که می توان با آن پوستی زیبا درکنار بدنی سالم و تندرست داشت دریافت منظم ماساژ صورت از یک ماساژور دوره دیده با مدرک ماساژ معتبر است.

فرشاد فرجوند مدرس و موسس آموزشگاه ماساژ ورزمان در رابطه با فواید ماساژ صورت گفت : این سبک از ماساژ یکی از شیوه های اجرای ماساژ است که معمولا طرافداران بیشتری در بین خانم ها دارد . ماساژ صورت فواید زیادی برای ظاهر پوست و سلامت جسمانی دارد و اگر به طور صحیح انجام شود ماساژ صورت به شما کمک می کند تا چهره ماساژ گیرنده درخشان و زیباتر دیده شود . وی در مورد سایر خواص این شیوه ماساژ افزود : همچنین ماساژ صورت باعث رفع چین و چروک و کاهش تورم های صورت نیز می شود که البته این مهم به راحتی حاصل نخواهد شد و در یک کلاس ماساژ حرفه ای مدرس ماساژ قبل از شروع آموزش تکنیک های ماساژ صورت موارد تئوری نظیر آناتومی پوست ، کار با لوسیون ها ، ساخت ماسک و شناخت روغن های مناسب برای ماساژ صورت را نیز آموزش می دهد.

ماساژور سابق تیم ملی وزنه برداری در بازی های آسیایی 2010 گفت : متاسفانه اکثر آقایان ماساژ صورت را فقط برای خانم ها می دانند و علاقه ای به دریافت آن ندارند و این معضل باید با فرهنگ سازی درست حل شود.پوست صورت روزانه در معرض بیشترین میزان آلودگی و نور است و اگر فردی از کرم های مناسب ضد آفتاب نیز استفاده نکند در آینده به مشکلات عدیده ای دچار خواهند شد.

و اما مزایای ماساژ صورت چیست؟

• ظاهر پوست را بهبود می بخشد

• آرامش ذهنی

• پوست را تازه می کند.

• مزایای فیزیولوژیکی و روانی برای ماساژ گیرنده دارد.

• چین و چروک پوست را کاهش می دهد

• پوست را آبرسانی می کند و باعث درخشش افسانه ای می شود.

• جریان لنفاوی را افزایش می دهد

• تنش عضلانی را کاهش می دهد

موارد منع مصرف برای ماساژ شامل موارد زیر است:

فرشاد فرجوند که در رشته کارشناسی ماساژ ورزشی و کایروپرکتیک تحصیل نموده است در مورد موارد منع دریافت ماساژ صورت گفت : افرادی که در صورت خود دچار حساسیت به لمس هستند و یا بیماری پوستی واگیر دارند نمی توانند از مزایای ماساژ صورت بهره مند شوند.همچنین انتخاب نوع روغن برای هر پوست باید با تشخیص درست توسط ماسور انجام شود.

در دوره های آموزش ماساژ صورت چه مواردی تدریس می شود :

فرشاد فرجوند که سابقه فعالیت در فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان فنی و حرفه ای به عنوان مدرس را دارد گفت : برنامه آموزشی در یک دوره ماساژ تخصصی معمولا با موارد تئوری نظیر اصول و مبانی ماساژ ، شناخت آناتومی و فیزیولوژی پوست بصورت تخصصی ، آشنایی با ساخت کرم های گیاهی ، آشنایی با روغن های مناسب ماساژ صورت ، آشنایی با انواع پوست و مدیای مناسب برای هر نوع و همچنین در پایان ارائه تکنیک های ماساژ مناسب برای صورت که باید با تمرین زیاد توسط هنرجو صورت پذیرد.

آیا ماساژ صورت شامل موارد درمانی نیز می شود؟

فرشاد فرجوند که مدیر بزرگترین وب سایت تخصصی ماساژ از سال 1388 است گفت : برخی از افراد تصور می کنند ماساژ صورت فقط جنبه ریلکسی دارد در حالی که معمولا پروسه ماساژ صورت برای قسمت های بین کتف ، گردن ، سرشانه ، گردن و صورت انجام می شود که در این بخش ها موارد زیادی از تریگرپوینت ها و همچنین اسپاسم های عضلانی وجود دارد که می توان بر روی آنها ماساژهای درمانی نیز انجام داد.اگر هدف شما هم انجام ماساژ صورت به تنهایی باشد باز می توانید تکنیک های درمانی را برای نقاط خاص شیاتسو در صورت به کار ببندید که بسیار نیز مفید هستند.

۱۳۹۸/۶/۳

اخبار مرتبط