مخالفت مجلس با واگذاری ریاست شورای پول

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت و یك فوریت بررسی طرحی كه به دنبال تصویب آن ریاست شورای پول و اعتبار را از ریاست بانك مركزی گرفته و به وزیر اقتصاد می‌سپرد مخالفت كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه بررسی دو فوریت طرح اصلاح تبصره یک ماده ۸۹ قانون پنج ساله پنجم را د ر دستور کار داشتند.

براساس این طرح و در صورت تصویب نهایی ریاست شورای پول و اعتبار از رئیس بانک مرکزی گرفته و به وزیر اقتصاد سپرده می‌شود. در قانون برنامه پنجم نمایندگان مجلس ریاست این شورا را به رئیس بانک مرکزی سپرده‌اند.

نمایندگان مجلس با ۸۰ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

طراحان خواستار رای گیری برای یک فوریت این طرح شدند که مجدداً نمایندگان با ۹۲ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۲۳۴ نماینده حاضر با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

به گزارش مهر موافقان با این طرح معتقدند از آنجایی که رئیس بانک مرکزی در قبال مجلس شورای اسلامی پاسخگو نیست بهتر است ریاست شورای پول و اعتبار به وزیر اقتصاد سپرده شود زیرا وزرا وظیفه دارند در قبال مجلس پاسخگو باشند اما مخالفان با این طرح معتقدند این موضع نیاز به بررسی فوری ندارد و باید کار کارشناسانه نسبت به آن انجام شود از طرفی اگر کسانی به مدیریت بانک مرکزی ایراد وارد می‌کنند نباید ریاست شورای پول و اعتبار را از رئیس بانک مرکزی بگیرند بلکه این موضوع باید به طریق دیگری حل شود.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط