تناقض در نظرسنجی های آمریكا

خبرنگار شبكه سی ان ان با حضور در یكی از حوزه های رای گیری شهر میامی و نشان دادن مردمی كه بیش از سه ساعت در صف رای گیری ایستاده اند، این امر را یكی از عوامل دلسردی مردم از شركت در انتخابات عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در ادامه پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری این کشور از وجود تناقض در نظرسنجی های مختلف پیش از برگزاری این انتخابات خبر داد.


این شبکه با مقایسه تنها دو نظرسنجی انجام شده در ایالت فلوریدا به فاصله چند روز پیش از انتخابات، تناقض موجود در این نظرسنجی ها را نشان داد؛ در حالی که در یک نظرسنجی اوباما با 49 درصد از رامنی (با 47 درصد) پیش است، نظرسنجی دیگری نشان می دهد، رامنی با 51 درصد وضع بهترین نسبت به اوباما (با45 درصد) دارد.



همچنین در بحبوحه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خبرنگار سی ان ان با حضور در یکی از حوزه های رای گیری در میامی واقع در ایالت فلوریدا صفی طولانی از مردم این شهر را نشان می دهد که ساعتها در انتظار رسیدن نوبتشان برای رای گیری هستند.



این خبرنگار در امتداد صفی طولانی و پر پیچ و خم از رای دهندگان حرکت کرده و از برخی از حاضرین درباره مدت معطل شدنشان در این صف می پرسد و یکی از این افراد می گوید بیش از سه ساعت است که در انتظار رای دادن است.



به گفته وی، مشاهده این وضعیت برای بیش از 12 میلیون شهروند این ایالت که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند، عامل دلسردی آنان از شرکت در انتخابات شده است. این حوزه رای گیری تنها یکی از سه هزار حوزه موجود در ایالت فلوریدا است و دیگر حوزه ها هم وضعیت مشابهی دارند.



این خبرنگار در پایان اذعان می کند که با وجود فناوری های جدید و رای گیری الکترونیک، مردم انتظار داشتند شرکت در این انتخابات زمان کمتری از آنان تلف کند.



طبق برآوردهای اولیه از نخستین روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ یک از دو نامزد شرکت کننده در این انتخابات برتری محرزی نسبت به دیگری نداشته است.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط