وعده‌های جدید اوباما به مردم آمریكا

باراك اوباما در سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ضمن تشكر از رقیب انتخاباتی اش مدعی شد آینده ای بهتر برای آمریكا خواهد ساخت.

به گزارش نما به نقل از مهر، باراک اوباما در این سخنرانی که به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش می شد تاکید ویژه ای بر روی بحث آزادی، مهاجرین، طرح خدمات درمانی، همکاری با حزب جمهوریخواه و ... داشت.

رئیس جمهور آمریکا گفت : از اینکه به من اعتماد کردید تشکر می کنم. به خاطر همه رای ها سپاسگذارم . برای هر کاری که شما انجام دادید تشکر می کنم . شما فوق العاده بودید.

اوباما افزود: یک دهه جنگ به پایان رسیده و دموکراسی در کشور آمریکا به گونه ای است که هر یک از ما معتقدیم امری مهم است. بحث هایی که ما باهم داریم درباره آزادی هایمان است. تمام مردم حق صحبت کردن و بیان دیدگاه هایشان را دارند.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت : دموکراسی و انتخاباتی که شما به این راحتی در آن شرکت کردید در برخی کشورهای دیگر مردم به خاطرش کشته می شوند.

اوباما افزود : اغلب ما نگران آینده آمریکا هستیم و برای مثال درباره آموزش ما به دنبال بهترین سیستم آموزشی و بهترین آموزگاران خواهیم بود. آمریکا کشوری است که در تمام دنیا مورد احترام بوده و توسط قدرتمندترین ارتش دنیا محافظت می شود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه وعده های خود گفت : ما معتقدیم آمریکا به روی رویاهای شما باز است. برای مردم همه چیز مهیا است و همه می توانند پیشرفت کنند. برای مثال جوانانی که در کارولینای شمالی زندگی می کنند همه چیز برای آنها آماده است تا به رویاهای خود رسیده و حتی رئیس جمهور آمریکا شوند.

اوباما در ادامه افزود : پیشرفت همیشه آسان نبوده و راه پیشرفت همیشه هموار نیست. رقابت اکنون به پایان رسیده و اکنون من به شما گوش می دهم و از شما می آموزم. من آمریکا را متحول می کنم. شما ما را انتخاب کردید تا برای آینده شما و برای مشاغل شما تلاش کنیم.

من با رهبران هر دو حزب همکاری می کنم تا مشکلات پیش روی شما را از بین ببریم. در همین رابطه در هفته آینده با جمهوریخواهان دیدار می کنم.

وی در ادامه بار دیگر به موضوع دموکراسی اشاره کرد و گفت : نقش شهروندان در دموکراسی با رای دادن به پایان نمی رسد و شما باید همچنان با ما همراه باشید. آمریکا پیش از هر کشور دیگر در معرض خطر است و از همین رو ما باید ارتش، دانشگاه و تمام داشته های خود را تقویت کنیم. ما برای آزادی که بسیاری از مردم به خاطر آن کشته شده اند تلاش خواهیم کرد. من در اینجا از سربازانی که از امینت آمریکا محافظت می کنند تشکر می کنم.

اوباما با اشاره به توفان سندی گفت : من در اینجا از تمام کسانی که در توفان سندی به مردم کمک کردند تشکر می کنم .

وی در ادامه به ذکر خاطره ای از یکی از خانواده های توفان زده پرداخت و گفت : خانواده ای را که دیدم که تمام دارایی های خود را در توفان از دست داده بودند و فقط یک دختر بچه به همراه پدر خود در خانه باقی مانده بود. به هر کجای این خانه که نگاه می کردید، متاثر می شدید. می خواهم بگویم که این دختر همانند فرزند ماست و ما برای همه آنها آینده ای درخشان تر را خواهیم ساخت.

وی در ادامه از اقدامات خود در دوره گذشته ریاست جمهوری از جمله طرح خدمات درمانی و بحث مالیات سخن گفت.

اوباما در پایان گفت : کار سخت ما آغاز شده، اما من به آینده امیدوارم و از شما می خواهم که به این امید ملحق شوید، زیرا معتقدم که همواره امید پایدارتر از هر چیز دیگری است. از شما می خواهم که در کنار هم برای آینده آمریکا تلاش کنیم. می خواهم به شما بگویم شما از هر نژادی که باشید و دارای هر تفکر و اعتقادی که باشید می توانید آزادانه در آمریکا زندگی کنید.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط