راهبردهای درست

عکس خبري -راهبردهاي درست

اگر كلان تحولات روزهای اخیر و نسبت آنها با جمهوری اسلامی ایران را در سطوح داخلی، منطقه‌ای و جهانی مرور كنیم، دستاوردها و پیروزی‌های زیادی از مبدأ محور مقاومت كه ایران اسلامی است تا مرزهای مدیترانه شاهد هستیم كه باید به دلیل هدایت‌های ولایی رهبر معظم انقلاب و همراهی جانانه مردم مقاوم با سیر سیاست‌های درست، جبهه سپاس به آستان الهی بگذاریم.

اگر کلان تحولات روزهای اخیر و نسبت آنها با جمهوری اسلامی ایران را در سطوح داخلی، منطقه‌ای و جهانی مرور کنیم، دستاوردها و پیروزی‌های زیادی از مبدأ محور مقاومت که ایران اسلامی است تا مرزهای مدیترانه شاهد هستیم که باید به دلیل هدایت‌های ولایی رهبر معظم انقلاب و همراهی جانانه مردم مقاوم با سیر سیاست‌های درست، جبهه سپاس به آستان الهی بگذاریم.
1ـ آمریکایی‌ها بسته‌ای پر از طرح‌های پیچیده برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته بودند تا عزت و استقلال آن را نابود یا اقلاً دچار چالش کنند. از اعمال راهبرد فشار حداکثری، تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی تا طراحی هجمه نظامی و خرابکاری امنیتی و هجوم نرم فرهنگی که با پیوست‌های دقیق رسانه‌ای و عملیات روانی برای فریب افکار عمومی، جبران شکست‌ها و امیدوار نگه داشتن عاملان خود و ایجاد ناامیدی در رقیب بزرگنمایی شده بود، اما هیچ یک موفق نبود و با شکست مواجه شد. آوار این شکست را می‌توان با جابه‌جایی مقامات تندرو و سیاست‌های افراطی ضد ایرانی و ضد مقاومت در آمریکا مشاهده کرد.
2ـ اروپایی‌ها با تاکتیک یکی به میخ یکی به نعل، نتوانستند نقش پلیس خوب خود را برای همراه‌سازی ایران با سیاست‌های آمریکا به خوبی ایفا کنند. البته به نظر می‌رسد هنوز هم با کدهایی که شاید از داخل دریافت می‌کنند، در حوزه هسته‌ای ناامید نشده و همچنان تلاش می‌کنند ایران را در برجام نگه دارند؛ اما ایران مصمم و قاطع بر مسیر تعدیل سیاست‌های هسته‌ای خود در نبرد اراده‌ها ادامه خواهد داد.
3ـ مقاومت منطقه‌ای که با هدایت‌های مستشاری ایران و تأسی مردم مظلوم منطقه از انقلاب اسلامی به پیروزی‌های چشم‌نواز نائل شده، هیچ‌گاه از حیث برتری موقعیتی در جایگاه امروز نبوده است؛ مردم قهرمان سوریه پس از هفت سال دفاع و مقاومت در برابر ائتلاف عربی، غربی و عبری امروز تعیین‌کننده معادلات سیاسی خود هستند؛ یمنی‌ها با تحمیل دومینوی شکست‌ها به ائتلاف عربی، اهداف آنها را به ضد خود تبدیل کرده‌اند؛ تهدید سیدحسن نصرالله ده‌ها کیلومتر مرز اشغالی را به عقب می‌برد و اقتدای صدر به مقتدای مقاومت بافته‌های عملیات روانی دشمن را پنبه می‌کند و ....
4ـ اما در داخل، اقدامات قاطع قضایی برای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و عزم‌های جزم برخی مسئولان اجرایی و تقنینی برای اتکا به داشته‌های درونی، امیدها را احیا و اعتمادها را بیشتر کرده است. باید این راهبردهای درست ادامه یابند.

۱۳۹۸/۶/۲۴

اخبار مرتبط