ملكی:شیوه توزیع كالاهای اساسی رانت ایجاد می‌كند

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است دولت كوپنی شدن توزیع كالاها را خوشایند نمی‌داند به همین دلیل نمی‌خواهد استفاده از كالابرگ الكترونیكی به نامش تمام شود.

به گزارش نما، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از کالابرگ الکترونیک برای توزیع کالاهای اساسی موردنیاز مردم، گفت: اگر دولت کالابرگ الکترونکی را اجرایی می‌کرد نه تنها از توزیع رانت در جامعه جلوگیری می‌شد بلکه کالاهای اساسی به دست اقشار ضعیف می‌رسید.

اخبار اقتصادی-در صورتی که دولت از کالابرگ الکترونیکی برای توزیع کالاها استفاده کند، ممکن است این موضوع به ذهن متبادر شود که در دولت دوازدهم وضعیت معیشتی مردم نامناسب شده بنابراین دولت از استفاده از سیستم کوپنی خودداری می‌کند

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت کوپنی شدن توزیع کالاها را خوشایند نمی‌داند به همین دلیل نمی خواهد استفاده از کالابرگ الکترونیکی به نام دولت دوازدهم تمام شود.
توزیع کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی وضعیت معیشتی مردم را بهبود می‌بخشد

وی اظهار کرد: در صورتی که دولت از کالابرگ الکترونیکی برای توزیع کالاها استفاده کند، ممکن است این موضوع به ذهن متبادر شود که در دولت دوازدهم وضعیت معیشتی مردم نامناسب شده بنابراین دولت از استفاده از سیستم کوپنی خودداری می‌کند، حال آنکه دولت در تصمیم گیری های خود نباید به این مسائل توجه کند و باید تنها به فکر بهبود زندگی مردم باشد.
دولت به دلیل نداشتن منابع درآمدی، دست به عصا راه می رود

ملکی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت به دلیل نداشتن منابع درآمدی، دست به عصا راه می‌رود، اضافه کرد: از آنجایی که وضعیت درآمدهای نفتی مشخص نیست، دولت در تلاش است ارز 4200 تومانی را تنها برای تامین کالاهای اساسی مانند دارو، مواد غدایی خاص، مواد اولیه موردنیاز کارخانه ها و... تخصیص دهد.
شیوه توزیع کالاهای اساسی رانت ایجاد می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در حال حاضر علیرغم تخصیص ارز دولتی برای تامین برخی کالاهای اساسی، این کالاها به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد چراکه شیوه توزیع آن مشکل دارد و موجب ایجاد رانت می شود.

۱۳۹۸/۶/۲۴

اخبار مرتبط