چه كسانی به اوباما تبریك گفتند؟

باراك اوباما نامزد دمكرات ها در پرهزینه ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریكا با كسب 274 الكترال كالج برای دومین دوره متوالی رییس جمهور آمریكا شد. اما واكنش های داخلی و خارجی به پیروزی اوباما چه بود؟ چه كسانی به باراك اوباما تبریك گفتند؟

به گزارش نما به نقل از شفاف، باراک اوباما نامزد دمکرات ها در پرهزینه ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا با کسب 274 الکترال کالج برای دومین دوره متوالی رییس جمهور آمریکا شد. اما واکنش های داخلی و خارجی به پیروزی اوباما چه بود؟ چه کسانی به باراک اوباما تبریک گفتند؟

میت رامنی
میت رامنی، نامزد جمهوری خواه آمریکا پس از شکست از باراک اوباما در انتخابات، از مردم آمریکا، همسر و فرزندانش تشکر کرد. رامنی گفت: از پل رایان، معاون خودم برای هر‌ آنچه در این کمپین و انتخابات انجام داد، تشکر می‌کنم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا وارد کاخ سفید شده و کشور آمریکا را ارتقاء دهیم. اما این امکان نصیب اوباما شد.

وی در ادامه با تشکر از همسر خود "ان رامنی" گفت: همسرم بانوی اول فوق العاده‌ای برای آمریکا می‌شد. همچنین از فرزندان و خانواده آنها تشکر می‌کنم که برای چندین هفته از خانه‌هایشان دور بودند تا در کمپین‌های من در سراسر آمریکا حضور داشته باشند. همچنین لازم است که از تیم خودم، فعالان و تمامی مردمی که هوادار من بودند و از هیچ تلاشی برای حمایت از من فروگذاری نکردند تشکر کنم.

دیوید کامرون
دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت.

ایهود باراک
رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی در نامه‌ای پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت. ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم: شک ندارم که دولت اوباما به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه خواهد داد.

استفن هارپر؛ جولیا گیلارد
استفن هارپر و جولیا گیلارد، نخست‌وزیران کانادا و استرالیا در بیانیه‌های جداگانه، پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفتند.

بنیامین نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به اوباما به دلیل پیروزی در انتخابات گفت: اتحاد استراتژیک بین آمریکا و اسرائیل قوی‌تر از هر زمان دیگری بوده است.

هو جین تائو؛ ون جیابائو
هو جین‌تائو، رئیس‌جمهور و ون جیابائو، نخست‌وزیر چین در پیام‌هایی پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

محمد مرسی
سخنگوی محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر ضمن تبریک پیروزی باراک اوباما به مردم آمریکا گفت: امیدواریم دولت منتخب ایالات متحده، برای دستیابی به منافع هر دو ملت آمریکا و مصر کار کند.

الیو دی روپو
نخست‌وزیر بلژیک در بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن را نشانه‌ای دلگرم‌کننده برای آینده آمریکا، جهان و بلژیک دانست.

هرمان فان رومپوی
"هرمان فان رومپوی" رئیس اتحادیه اروپا از پیروزی مجدد اوباما ابراز رضایت کرد.

ویلیام هیگ
"ویلیلم هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس نیز با تبریک به اوباما از ادامه همکاری با آمریکا در مسائل مهم سیاست خارجی خبر داد.

حمادی الجبالی
نخست وزیر تونس هم از پیروزی مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال کرد.

میشل اوباما
میشل اوباما پس از پیروزی دوباره همسرش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق شبکه اجتماعی توئیتر از مردم آمریکا تشکر کرد. وی در جملاتی کوتاه اظهار داشت: از حمایتها و دعاهای شما تشکر می کنم.

بنابر آخرین گزارش ها باراک اوباما با 303 رای الکترال بر رقیب خود میت رامنی از حزب جمهوریخواه که 203رای الکترال به دست آورده، پیروز شده است.


اوباما پس از پیروزی چه گفت؟
باراک اوباما در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی مجدد در انتخابات گفت: ما آمریکایی هستیم و با هم به سوی آینده حرکت می‌کنیم. از همه آمریکایی‌هایی که در انتخابات شرکت کردند چه به من و یا به رامنی رای دادند تشکر می‌کنم. صدای شما شنیده شد.

جمهوری‌خواهان در آمریکا تاکنون با کسب 226 کرسی از مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل 173کرسی دموکرات‌ها، اکثریت این مجلس را حفظ کردند.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط