توهین‌های ادامه‌دار روزنامه اصلاح‌طلب به محرم و عزاداران حسینی

بازی با رنگ‌ها!

عکس خبري -بازي با رنگ‌ها!

روزنامه اصلاح‌طلب طی روز گذشته و امروز مطالبی منتشر كرده است كه در آن شاهد توهین به مراسم عزاداری سیدالشهدا و محرم هستیم.



«روزنامه همدلی» این مقدمه را که «رنگ سیاه، نماد ظلمت است، شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحرانند، افزایش می‌دهد» به مراسم عزاداری مردم وصل کرده و می‌نویسد: «تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت‌بخش عاشوراست.» این روزنامه اصلاح‌طلب حتی پا را فراتر از این گذاشته و لباس عزای شیفتگان آن حضرت در ماه محرم را به پوشش داعش تشبیه کرد و می‌آورد: «سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است.» جملاتی که آن را باید روی دیگر سکه اقدام سال پیش شهرداری تهران در پایتخت در نصب بنرهایی دانست با این جمله که «زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند»؛ اقدامی که با هدف تغییر پوشش زنان ایرانی بود! بهانه‌تراشی‌هایی چون روان‌شناسی، ضرورت شادی در جامعه، زیبایی شهر و... در حقیقت با هدف کم رنگ کردن مظاهر دینی و آیینی از سطح جامعه صورت می‌گیرند که به طور مشخص مظاهر دینی، اسلامی و شیعی را هدف قرار داده‌اند؛ اما دلیل این خصومت با این مظاهر چیست؟!
آنها نه نگران روح و روان جامعه هستند، نه از زیبایی‌شناسی چیزی می‌دانند! هدف اصلی مسئله دیگری است، جریان‌هایی که مدت‌هاست به دنبال نهادینه کردن جدایی دین از سیاست و ایجاد جامعه سکولار هستند، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تا وقتی دین و مظاهر آن به صورت یک عمل اجتماعی و جمعی مورد توجه جامعه است و تا زمانی که آیین‌های مذهبی در جامعه ما پر رنگ است، به هدف و مقصد خود نخواهند رسید! از این ‌رو در تلاش هستند با تضعیف نمادهای مذهبی و دینی در سطح جامعه، زمینه را برای گذار از اسلام اجتماعی و سیاسی به اسلام سکولار و تقلیل دین به یک امر فردی فراهم کنند.

۱۳۹۸/۶/۲۵

اخبار مرتبط