تساوی برابر نفت مسجدسلیمان شوك بدی به استقلال وارد كرد

پیشكسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینكه امیدوار است بردهای این تیم از دیدار با پرسپولیس شروع شود، گفت: تساوی برابر نفت مسجدسلیمان قبل از دربی، شوك بدی به استقلال وارد كرد.




به گزارش نما، صادق ورمزیار در خصوص تساوی استقلال برابر نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: انتظار می‌رفت آبی‌پوشان این بازی را با پیروزی به پایان برسانند. استقلال از سه بازی که باید ۹ امتیاز را از آنِ خود می‌کرد، تنها ۲ امتیاز کسب کرده و این آمار خوبی برای استقلال نیست.

اخبار ورزشی- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: بیشتر از هر کسی، استراماچونی می‌داند در استقلال چه خبر است که این تیم به راحتی ۷ امتیاز را از دست داده، ولی امیدوارم شروع پیروزی‌های آبی‌پوشان از دربی باشد تا این تیم طلسم نبردن در سه هفته اول لیگ را بشکند.

ورمزیار در مورد دیدار روز یکشنبه پرسپولیس با استقلال گفت: شرایط این بازی با تمام دیدارها متفاوت است، هرگز امکان نداشته تیمی که قوی‌تر بوده، بازی را ببرد یا تیمی که ضعیف بوده، شکست بدی را پذیرا شود اما در مجموع این دیدار همیشه جذابیت بالایی نداشته و به دلیل حساسیت‌های زیادی که برای کادر فنی، بازیکنان و هواداران به وجود می‌آید، کیفیت لازم را ندارد.

وی گفت: راز موفقیت این دیدار، شرایط روحی و روانی خوب و کنترل کردن اعصاب است. هر تیمی که بتواند از لحاظ روحی، وضعیت خوبی داشته باشد، در این بازی موفق خواهد شد.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که بحث فنی در این دیدار مهمتر است یا بحث روانی؟ تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد این دیدار به مسائل روحی و روانی برمی‌گردد؛ هرچه بازیکنان تجربه بیشتری داشته باشند، عملکرد بهتری هم خواهند داشت. البته عوامل بیرونی هم در تعیین نتیجه تأثیرگذار هستند ولی اگر بازیکنان بدون استرس بازی کنند، مطمئناً موفق خواهند بود.
وی در مورد داوری این دیدار هم گفت: داور هم مثل بقیه حاضران در زمین، دچار اشتباه خواهد شد، قضاوت مقابل ۵ هزار نفر به مراتب آسانتر از ۱۰۰ هزار نفر است، تیم داوری هم دچار استرس می‌شود و احتمال اینکه سوت‌های اشتباه بزند، وجود دارد.

ورمزیار درباره کالدرون و استراماچونی که اولین دربی را در ایران تجربه می‌کنند، اظهار داشت: استقلال تیمی است که بیش از ۱۵ بازیکنش از این تیم جدا شده ولی پرسپولیس همان شاکله قبلی را حفظ کرده است. البته دو مربی که تجربیات زیادی دارند، هنوز تجربه دربی در ایران را ندارند و شاید این موضوع، آنها را هم دچار استرس کند. بنابراین یکی از فاکتورهای موفقیت این دو تیم، آرامش سرمربی‌ها و انتقال آن به بازیکنان است. اگر این اتفاق رخ دهد، تیمی برنده خواهد شد که سرمربی‌اش آرامش بیشتری داشته و بازیکنانش از او حرف‌شنوی دارند.

پیشکسوت استقلال با اشاره به گلایه باشگاه استقلال مبنی بر برگزاری دربی در روز وسط هفته افزود: صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال زمانی تأثیرگذار است که حضور تماشاگران ۹۰ به ۱۰ باشد، برای هواداران استقلال و پرسپولیس شنبه، یکشنبه یا جمعه فرقی ندارد؛ آنها هر طور که شده به ورزشگاه می‌آیند تا تیمشان را حمایت کنند بنابراین روز بازی برای آنها مهم نیست.

ورمزیار درباره نقش تماشاگران در این دیدار اظهار داشت: تماشاگران هم می‌توانند تیم را از شکست نجات داده و هم وارد بحران کنند؛ از هواداران می‌خواهم ناخودآگاه استرس را به بازیکنان تیم محبوبشان منتقل نکنند، از آنها حمایت کرده تا بازیکنان با آرامش کامل بازی کنند.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که چند دربی را تجربه کرده‌اید؟ گفت: در ۱۷ دربی بازی کرده‌ام و خوشبختانه تنها در این ۱۷ دربی، دوبار شکست را تجربه کردم و دیگر باختی مقابل پرسپولیس نداشتم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه بهترین گل دربی را در کدام بازی زده‌اید؟ تصریح کرد: من تجربه بالایی در دربی دارم و به سه دروازه‌بان بزرگ این تیم یعنی قلیچ، عابدزاده و نکیسا گل زده‌ام اما گلی که به عابدزاده زدم، برایم لذت‌بخش‌تر بود چون آن بازی شرایط خیلی بدی داشت؛ حساسیت بسیار بالا بود و من به دلیل اینکه تجربه زیادی داشتم، توانستم به راحتی دروازه عابدزاده را باز کنم.

ورمزیار در پاسخ به این سؤال که وقتی در اولین دربی وارد بازی شدید، چه حسی داشتید؟ گفت: استرس زیادی داشتم اما توانستم آن را کنترل کنم. زمانی که اولین دربی را تجربه کردم، ۱۷ سال بیشتر نداشتم اما توانستم بازی خوبی از خود ارائه داده و حتی چند لایی هم به بازیکنان پرسپولیس بزنم که این حرکت شرایط روحی مرا بهتر کرد و پس از آن در تمام دربی‌ها حضور داشتم.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال درباره بدترین خاطره‌اش اظهار داشت: دیداری که پرسپولیس با گل رضا عابدیان، ما را شکست داد، تلخ‌ترین خاطره من است. ما در دقایق پایانی گل خوردیم. البته باید در آن دیدار چند گل به ثمر می‌رساندیم که متأسفانه بدشانس بودیم اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که تنها دو بار با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس شکست خوردیم ولی در سایر دیدارها عملکرد موفقی داشتیم.

۱۳۹۸/۶/۲۶

اخبار مرتبط