رامنی نسخه سران فتنه را اجرا نكرد+عكس

" رامنی" كاندیدای شكست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریكا كه قصد داشت نسخه آمریكایی " تقلب" در ایران را اینبار در سرزمین مادری آن و به نفع حزب خود كلید بزند، خیلی زود از این موضوع انصراف داد.

" رامنی" کاندیای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قصد داشت نسخه آمریکایی " تقلب" در ایران را اینبار در سرزمین مادری آن و به نفع حزب خود کلید بزند، خیلی زود از این موضوع انصراف داد تا همچنان میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعنوان شخصیت های اول این نسخه آزمایشگاهی بر سر زبانها باشند.

به گزارش نما به نقل از بی باک، شبکه تلویزیونی الجزیره چند ساعت پیش گزارش داد که محافل نزدیک به ستاد تبلیغاتی جمهوریخواهان اعلام کرد میت رامنی حاضر به پذیرفتن شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری نیست اما میت رامنی خیلی زود از این سناریو صرف نظر کرد و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لحظاتی پیش ضمن پذیرش شکست خود در این انتخابات گفت: به رئیس‌جمهور باراک اوباما و همسر و هواداران وی تبریک می‌گویم.

گفتنی است؛ پایان انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۸۸ با رمز "تقلب" ، آغاز یک فتنه برنامه ریزی شده و بزرگ را برای دشمنان نظام و انقلاب نوید می داد. فتنه ای که اگر با سکوت برخی خواص و چراغ سبز آنان به نیروهای ضدانقلاب و دشمنان نظام و انقلاب همراه نمی شد؛ در فاصله کوتاهی قابل دفع بود اما برخی خواص نخواستند و نان خود را در ادامه دار بودن فتنه می دیدند.


0.jpg


 یکی از سایت های مطرح دنیا در این باره نوشت: " این مقاله به استدلال‌های مختلف در مورد احتمال تقلّب در دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌پردازد. برخی کارشناسان از احتمال دستکاری آرا به نفع محمود احمدی‌نژاد سخن گفته‌اند و گروهی دیگر از کارشناسان استدلالاتی علیه دخالت گسترده در انتخابات ارائه کرده‌اند. از میان گروه دوم کارشناسان که پیروزی احمدی‌نژاد را ممکن می‌دانند، گروهی هنوز لزوم بررسی دقیق موارد اعتراضی را لازم می‌دانند."

این سایت مرجع بین المللی سعی کرد تا با ذکر ۱۳۴ منبع خبری و علمی ادعا کند که کلیه مطالب آن مقاله طولانی اش مستند می باشد اما وقتی به اولین منبع ادعا کرده اش رجوع می کنیم با چنین صفحه ای روبرو می شویم.

00.jpg


 حال نشریه کریستین ساینس مانیتور روز گذشته اولین زمزمه تقلب در انتخابات آمریکا را مطرح کرد و نوشت: آیا نرم افراز رای گیری در ایالت اوهایوی آمریکا راهی برای تقلب است؟

این نشریه آمریکایی در مقاله ای به قلم مارک کلیتون در پایگاه اینترنتی خود نوشت روز دوشنبه در دادگاه فدرال در شهر کولومبوس در اوهایو شکایتی ارائه شد که دفتر وزارت امور خارجه آمریکا را به نصب نرم افزارهای امتحان نشده ای برای سیستم رای گیری در بخش هایی از این ایالت متهم می کرد.

گفته شده که دفتر وزارت خارجه از یک راه گریز قانونی استفاده کرده تا این نرم افراز را بر روی سیستم رای گیری الکترونیکی در ۳۹ بخش از این ایالت بدون اینکه توسط هیات مربوطه کنترل و بررسی شود نصب کند.
مقامات ایالتی می گویند مطابق با اصول فدرال عمل کرده اند و این نرم افزار کاملا امن و مطمئن است.
این نرم افزار برای دقت بیشتر و تسریع روند شمارش آرا طراحی شده است.
در شکایتی مطرح شده که اگر این نرم افزار به دقت بررسی نشده باشد می تواند شرایط را برای تقلب مهیا کند.
در این شکایت همچنین اشاره شده است که شرکت ارائه کننده نرم افزارها و سیستم های انتخاباتی راه مخفیانه ای موسوم به در پشتی در چنین سخت افزارها و نرم افزارهایی نصب کرده که به افرادی که تحت کنترل و نظارت نیستند این امکان را می دهد که به آرا دسترسی پیدا کنند. این نرم افزارها بسیار مستعد حمله هکرها هم هستند.

رابرت فیتراکیس، نامزد حزب سبز برای گنکره این شکایت را به دادگاه ارائه داده است.

او مدعی شده که دفتر وزارت خارجه در این ایالت از بررسی این نرم افزار طفره رفته است.

فیتراکیس گفت:« ما در اوهایو قانونی داریم که بر طبق آن هر گونه تغییر بر روی وسایل یا نرم افزارهای مربوط به انتخابات توسط هیاتی باید بررسی شود. اما این اتفاق اینجا نیفتاده است.»

مک میلان سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است این نرم افزار مشکلی ندارد چون با آن نمی توان به آرا دسترسی پیدا کرد بلکه فقط به کمک آن آرا را طبقه بندی می کنند و به دفتر وزارت امور خارجه می فرستند.

اما با همه این اوصاف، رامنی شکست خود را پذیرفت و حاضر به اجرای نسخه آمریکایی برای سایر کشورها را در سرزمین خود نشد و کروبی و موسی همچنان در این نوع ادعاها علمدارند. ادعاهایی که حتی سید محمد خاتمی نیز اخیرا آنرا رد کرد.



001.jpg


 سید محمد خاتمی رئیس جمهور دوران اصلاحات طی سخنانی که چند روز پیش ( ۱۴/۸/۹۱) منتشر شده است، گفته که «من نباید پاسخگوی عملکرد موسوی و کروبی باشم».

خاتمی گفته که «من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد، اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای».

002.jpg


 رئیس بنیاد باران اعلام کرده که «من واژه انتخابات آزاد را قبول ندارم. برای همین در مصاحبه ای که با یکی از سایت ها داشتم تنها از واژه انتخابات استفاده کرده ام.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی کاندیداهای دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری بودند که در این انتخابات از محمود احمدی نژاد شکست خوردند. ۲۲ خرداد سال ۸۸ و ساعتی پس از اعلام رسمی پایان انتخابات، آقای موسوی با دعوت از همه رسانه های داخلی و خارجی، در یک نشست خبری اعلام کرد که نتیجه انتخابات را قبول ندارد و خودش رئیس جمهور است.

پس از آن، وی ۱۷ بیانیه رسمی داد که در اکثر آنها نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نشأت گرفته از یک تقلب دانسته بود.

مهدی کروبی دیگر کاندیدای انتخابات هم در چندین سخنرانی و حضور رسمی در اعتراضات و تجمعات بدون مجوز، از تقلب در انتخابات ۸۸ سخن گفته بود.

003.jpg


 اما محمدعلی ابطحی رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری‌اش در جریان برگزاری دادگاه های متهمان حوادث پس از انتخابات در دادگاه علنی گفته بود که «تقلب اسم رمز آشوب بود».

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط