یك خطر بزرگ در مقابل رئال مادرید

شاگردان زیدان سه‌شنبه باید در تركیه به مصاف گالاتاسرای بروند و اگر بنا باشد همین عملكرد ناامیدكننده را در استانبول داشته باشند، با یك خطر بزرگ رو‌به‌رو خواهند شد: خطر سقوط رئال‌مادرید به لیگ اروپا.


به گزارش نما، رئال‌مادرید شنبه شب به مایورکا باخت. نتیجه‌ای بد همراه با یک نمایش ناامید‌کننده از تیمی که از ابتدا تا انتهای جدول دست‌هایش به علامت تسلیم در ورزشگاه سون مویکس بالا بود، بدون اینکه ردی از جسارت و شجاعت در تیم رئال‌مادرید دیده شود، ویژگی‌هایی که باعث شهرت رئال در فوتبال اروپا و جهان شده است. شاگردان زیدان سه‌شنبه باید در ترکیه به مصاف گالاتاسرای بروند و اگر بنا باشد همین عملکرد را در استانبول داشته باشند، با یک خطر بزرگ رو‌به‌رو خواهند شد: خطر سقوط رئال‌مادرید به لیگ اروپا.

اخبار ورزشی- آن‌ها در دو بازی اول خود در لیگ قهرمانان یک شکست سنگین مقابل پاری‌سن‌ژرمن و یک تساوی مقابل بروژ داشته‌اند و حالا در قعر جدول گروه A قرار دارند. عملکرد آن‌ها مقابل مایورکا آن‌قدر ناامید‌کننده بود که خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا را پیش‌روی چشمان هواداران این تیم قرار داد. نکاتی از این بازی مورد بررسی روزنامه اسپانیایی مارکا قرار گرفته است:

وینی، همان همیشگی

وینیسیوس بسیاری از کار‌ها را خوب انجام می‌دهد و در خیلی از بازی‌ها هم خوب ظاهر می‌شود، اما اگر یک کار اشتباه داشته باشد آن را مدام به بدترین شکل ادامه می‌دهد. او به خوبی می‌داند که توپ را باید به کجا و به چه کسی در بهترین موقعیت پاس بدهد به ویژه در محوطه جریمه و البته جایگیری خودش هم عالی است. نکته عجیب در مورد جونیور، اما این است که او هنوز هم شوت‌های بسیار ضعیفی دارد در حالی که انتظار می‌رود بازیکنی در سطح او با تمرین بتواند این مشکل را برطرف کند، اما وینیسیوس این منطق را به‌طور کامل رد کرده و هیچ پیشرفتی در کارش در زمینه شوت زدن دیده نمی‌شود!

ناکامی مطلق

نیمکت رئال‌مادرید فاصله زیادی با تیم اصلی دارد، این موضوع فقط هم به خط هافبک محدود نمی‌شود. اودریوسولا در سمت راست زمین، چند پله از کارواخال پایین‌تر است و به نظر نمی‌رسد تحت هیچ شرایط بتواند رقیبی جدی برای این پست باشد. او در چندین بازی آن‌قدر هواداران را ناامید کرده که حالا شنیده می‌شود رئال‌مادرید نگاهی جدی به اشرف حکیمی بازیکن دورتموند دارد تا او را به سانتیاگو برنابئو بیاورد و در سمت راست زمین به کار گیرد. اودریوسولا علاوه بر اینکه روی گلی که رئال مقابل مایورکا دریافت کرد، مقصر بود، به شکلی سهل‌انگارانه هم دو کارت زرد دریافت کرد و با اخراج شدن از زمین، رئال‌مادرید را با یک بازیکن کمتر به دردسر بزرگی انداخت.

برنده

ویسنته مورنو، سرمربی مایورکا، ستاره این بازی بود. او یک معلم فوق العاده برای شاگردانش بود که درس‌های او را مو به مو اجرا می‌کردند. مورنو خیلی خوب رئال‌مادرید را آنالیز کرده بود و هرچه رقابت شطرنج‌وار دو تیم جلوتر می‌رفت او برتری خود را در هر حرکت به زیدان سرمربی رئال‌مادرید نشان می‌داد. او به خوبی متوجه ضعف رئال‌مادرید در کناره‌ها شده بود و به همین دلیل این دو جناح را تقویت کرده بود و اسلحه‌های مؤثر خود را در این قسمت‌ها به کار گرفته بود.

یوویچ نامرئی

در خط حمله رئال‌مادرید، یوویچ همچنان عملکرد ناامیدکننده‌ای دارد و موقعیت‌ها را یکی یکی از دست می‌دهد. او در این بازی و در غیاب ادن آزار، این فرصت را پیدا کرده بود که در ترکیب اصلی قرار بگیرد و خودش را نشان دهد، اما همچنان اثری از یک بازیکن گلزن در او دیده نمی‌شود. با این شرایطی که یوویچ در پیش گرفته است این بازیکن صربستانی بیش از هر رقیب دیگری مانع از دیده شدن خودش می‌شود!

خاک بیش از حد!

روزنامه‌های مادریدی در مورد این بازی به نکته عجیبی اشاره کرده‌اند. اینکه زیر چمن ورزشگاه سون مویکس، مقدار زیادی خاک وجود دارد، آن هم از نوع خاک ساحلی که این موضوع، بازی کردن را برای بازیکنان تیم‌های مهمان که عادت به چنین شرایطی ندارند، بسیار سخت می‌کند. توپ به سختی حرکت می‌کرد و خیلی جا‌ها بین حرکت متوقف می‌شد، ضمن اینکه هر حرکت بازیکنان روی چمن هم با بلند شدن خاک همراه می‌شد!

۱۳۹۸/۷/۲۹

اخبار مرتبط