مبارزه ادامه دارد...

چرا روز ۱۳ آبان مهم است؟

عکس خبري -چرا روز ?? آبان مهم است؟

13 آبان تلاقی سه مناسبت بزرگ ملی و انقلابی است؛ سالروز تبعید حضرت امام(ره) به تركیه در 13 آبان 1343، سالروز كشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در اعتراض به رژیم ستمشاهی در 13 آبان 1357 و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریكا به عنوان مركز طراحی دشمنی علیه انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران كه از سوی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در 13 آبان 1358 به وقوع پیوست

فردا سالگشت 13 آبان روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» است؛ یکی دیگر از روزهای خاص متعلق به انقلاب اسلامی و هویت انقلابی مردم مبارز ایران اسلامی که باید آن را بزرگ داشت و از درس‌ها و آموزه‌هایش برای امروز استفاده کرد. 13 آبان تلاقی سه مناسبت بزرگ ملی و انقلابی است؛ سالروز تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، سالروز کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در اعتراض به رژیم ستمشاهی در 13 آبان 1357 و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان مرکز طراحی دشمنی علیه انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران که از سوی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در 13 آبان 1358 به وقوع پیوست و ترغیب امام راحل تحت عنوان «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» را به دنبال داشت.
چرا این روز را باید گرامی داشت؟ و آیا با توجه به شرایطی که امروز داریم این موضوع دشمنی‌ها با ایران و انقلاب را زیاد نمی‌کند؟ بخش اول این پرسش از منظری درباره تمام مناسبات ملی و رویدادهای تاریخی ملل گوناگون عمومیت دارد؛ اما فلسفه مهم و مستحکم نیز دارد؛ بزرگداشت مناسبات ملی هر ملتی از شعائر و بن‌مایه‌های هویتی و گفتمانی آنها بوده و لازم است برای تبیین و ترویج عظمت ارزشی که این رخدادها یادآور آنها هستند، بزرگ داشته شوند و از حیث جامعه‌پذیری و پیوست فرهنگی به نسل فعلی و آینده منتقل و در آنها نهادینه شود. قرآن از این روزها به شعائر و ایام‌الله یاد می‌کند و به پیامبر گرامی(ص) دستور بزرگداشت آنها را می‌دهد؛ اما درباره زیاد شدن دشمنی‌ها، باید گفت اتفاقاً این قبیل مراسم‌ها تنها ناظر به نفس آن رخداد و سبقه صرف تاریخی آن، که البته در جای خود مهم است، نیست؛ بلکه بخشی از زندگی و اولویت امروز ما هم هست. مبارزه با استکبار امروز نیز به قوت خود باقی و ضروری است؛ چرا که دولت‌های مستکبری مانند آمریکا و دنباله منحوس آن رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی و مرتجع عربی هنوز هم در زندگی ایرانی‌ها و مسلمانان مظلوم منطقه تهدید، تحریم، ناامنی و ناآرامی ایجاد می‌کنند؛ به تعبیر امام تا ظلم و استکبار هست مبارزه هم هست! پس ان‌شاءالله یادمان باشد که همپای میلیون‌ها ایرانی مبارزه‌جو با ظلم و استکبار که نماد دیروز و امروزش آمریکاست، در بیش از 1000 شهر و شهرستان در این راه‌پیمایی و تظاهرات بزرگ شرکت کرده و از این بستر دو پیام مهم همبستگی و اتحاد جهانی و منطقه‌ای علیه آمریکای جنایتکار و انزجار از روح استکباری و ظلم را به ملل مبارز جهان مخابره کنیم.

بصیرت

۱۳۹۸/۸/۱۲

اخبار مرتبط