سفارت پاكستان در افغانستان صدور روادید را متوقف كرد

سفارت پاكستان در افغانستان ضمن اعتراض به دخالت سران كابل در امور داخلی این سفارتخانه صدور روادید را تا اطلاع ثانوی متوقف كرد.

به گزارش نما، در کابل فعالیت های خود را تا اطلاع ثانوی به حداقل رساند.

اخبار بین‌الملل- گزارش ها حاکی است این سفارت خانه در اعتراض به دخالت سران کابل در امور داخلی سفارت، صدور روادید را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

وزارت خارجه پاکستان در این خصوص اعلام کرد: سران کابل مانع تردد دیپلمات های پاکستانی می شوند و در مورد کوچکترین تحرک آن ها نیز حساسیت های غیر حرفه ای به خرج می دهند.

این وزارتخانه تصریح کرد: برخلاف قوانین وعرف بین الملل دولت افغانستان بارها خودروی حامل دیپلمات های پاکستانی را متوقف و آنها را مورد بازجویی قرار داده است.

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: ما بارها این مساله را به دولت کابل گوشزد کرده ایم ولی ظاهرا دولت افغانستان اراده ای در مقابل سازمان اطلاعاتی خود ندارد.

از سوی دیگر اسلام آباد ضمن احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد این مساله را به او یادآور شده و تاکید کرده است در اسرع وقت این مشکل باید توسط مسئولین دولت کابل حل شود.

گفتنی است طی روزهای اخیر تنش های مرزی نیز بین افغانستان و پاکستان وجود داشته و هفته گذشته در جریان حملات نظامیان افغانستانی به خاک پاکستان 11 نفر کشته شدند.

۱۳۹۸/۸/۱۳

اخبار مرتبط