13 آبان؛ روز ملّی مبارزه با استكبار

عکس خبري -13 آبان؛ روز ملّي مبارزه با استکبار

امروز 13 آبان است و به همین مناسبت در سراسر كشور راه‌پیمایی ضد استكباری برگزار شد.


امروز 13 آبان است و به همین مناسبت در سراسر کشور راه‌پیمایی ضد استکباری برگزار شد. نقطه مشترک همه این راه‌پیمایی‌ها مقابله با نفوذ آمریکا و حمایت از انقلاب اسلامی ایران است. در سال‌های گذشته آمریکا تلاش‌های فراوانی برای نفوذ سیاسی در کشور انجام داده است؛ اما به فرموده رهبر معظم انقلاب «جمهوری اسلامی راه ورودِ دوباره‌ آمریکا به کشور را و نفوذ دوباره‌ آمریکا در ارکان کشور را بسته است.» اینکه چه عواملی سبب شد ملت ایران تصمیم به بستن این راه نفوذ بگیرد، هم دلایل داخلی دارد و هم دلایل بیرونی، اما در این فرصت کوتاه به دلایل بیرونی این موضوع اشاره می‌کنیم:
1ـ فعالیت‌های ضد انسانی: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی»؛ خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید. رفتارهای آمریکا در زمینه تحریم ملت ایران یکی از همین حماقت‌های دشمن است؛ استدلال آمریکا این است که با انتقال درد تحریم به پیکره ملی ایرانیان، گروه‌هایی علیه انقلاب اسلامی در داخل کشور ایجاد می‌شود، به همین منظور آنها از رسیدن دارو به بیماران و حتی کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سیل‌زده که غیر قابل تحریم هستند، جلوگیری به عمل آوردند.
2ـ حمایت از گروه‌های ضد ایرانی: آمریکا از یک سو تلاش می‌کند با تحریک احساسات ملی‌گرایی ایرانیان، آنها را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهد و از سوی دیگر جاهلانه از تروریست‌های آدمکشی، مانند ریگی، منافقین و سلطنت‌طلب‌هایی که اموال ملت ایران را به تاراج برده‌اند، حمایت می‌کند. این اقدامات در کنار حمایت از حاکمان مرتجع که در همدستی با صهیونیست‌ها می‌خواهند ریشه ایرانی را بخشکانند و حتی از دست‌اندازی به سرزمین عزیزمان نیز فروگذار نمی‌کنند، سبب بدبینی ملی نسبت به آمریکا شده است.
3ـ بی‌توجهی به تعهدات بین‌المللی: تا پیش از توافق‌نامه برجام، رسانه‌های آمریکایی و حتی برخی از شخصیت‌های داخلی کشورمان در تلاش بودند جمهوری اسلامی را مقصر وضع موجود، یعنی ارتباط نداشتن با آمریکا معرفی کنند؛ اما خروج آمریکا از برجام و نادیده گرفتن حقوق ایران این تلقی را در عرصه داخلی به وجود آورده است که هرگونه تعهد و ارتباطی با آمریکا خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.
مجموعه آنچه گفته شد، سبب می‌شود مردم ایران نسبت به آمریکا درک و شناخت روشنی داشته باشند و تحت تأثیر القائات گوناگون برای رابطه با آمریکا و نفوذ در ایران قرار نگیرند.
بصیرت

۱۳۹۸/۸/۱۳

اخبار مرتبط