حمله نیروهای حفتر به فرودگاه مصراته

اداره فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در پایتخت لیبی از تعطیلی موقت فرودگاه مصراته به دنبال حمله هوایی نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» خبر داد.


به گزارش نما، اداره فرودگاه معیتیقه از تعطیلی موقت فرودگاه مصراته و تغییر مسیر پرواز هواپیمایی آفریقایی از مقصد فرودگاه قرطاج تونس به فرودگاه صفاقس خبر داد.

اخبار بین‌الملل- در بیانیه اداره فرودگاه آمده است: «به دلیل حمله هوایی به فرودگاه مصراته و بسته شدن موقت حریم هوایی این فرودگاه، هواپیمایی آفریقایی از مقصد فرودگاه تونس به فرودگاه صفاقس تغییر مسیر داد».

از هفت ماه پیش به دنبال آغاز حملات نیروهای حفتر به جنوب طرابلس و هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی معیتیقه طرابلس، پروازهای این فرودگاه به فرودگاه مصراته منتقل شد.

طبق گزارش وبگاه «ایوان لیبیا»، گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر دیشب اعلام کرد که نیروی هوایی وابسته به این گروه برخی پایگاه‌های گروه‌های مسلح را هدف قرار داده‌اند.

از سوی دیگر یک منبع محلی لیبی در شهر مصراته از وقوع آتش‌سوزی در داخل فرودگاه مصراته خبر داد.
این منبع افزود که پس از حمله هواپیماهای جنگی حفتر به فرودگاه مصراته، آتش‌سوزی در این فرودگاه رخ داده است.

شبکه سعودی العربیه نیز گزارش داد که نیروی هوایی وابسته به حفتر یکشنبه شب در سه نوبت انبارهای مهمات پهپادها در دانشکده هوایی مصراته و نیز اتاق عملیات وابسته به «شبه‌نظامیان» در پایگاه معیتیقه را بمباران کردند.

نیروهای حفتر مدعی هستند که از این دانشکده و پایگاه معیتیقه برای تجهیز پهپادها و ذخیره موشک‌ها استفاده می‌شود.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند و تا کنون چندین بار دانشکده هوایی مصراته را بمباران کرده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری‌ها تا کنون حدود ۱۰۹۳ نفر کشته و ۵۷۶۲ نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و ۱۲۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

۱۳۹۸/۸/۱۳

اخبار مرتبط