دشمن به دنبال برجام حجاب است

مجموعه دختران انقلاب (گروه مردمی آمرین به معروف صراط) توسط بانوان و دختران فارغ التحصیل از حوزه و دانشگاه تأسیس و هدف آن ترویج امر به معروف و نهی از منكر و ترغیب مردم به انجام این واجب فراموش شده هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی است.


به گزارش نما، خانم مهندس جنگروی با حضور در برنامه صبحگاهی «یک روز تازه» که از شبکه تهران پخش می شود؛ درخصوص اهداف ایجاد و شکل گیری این مجموعه گفت:

اخبار فرهنگ و هنر - مجموعه دختران انقلاب (گروه مردمی آمرین به معروف صراط) توسط بانوان و دختران فارغ التحصیل از حوزه و دانشگاه تأسیس و هدف آن ترویج امر به معروف و نهی از منکر و ترغیب مردم به انجام این واجب فراموش شده هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی است.

وی افزود بزرگترین برنامه دختران انقلاب اجتماع ۴۰ هزار نفره ورزشگاه شیرودی در ۲۰ تیرماه امسال در تهران و همچنین اجتماع ۲۰ هزارنفره در شهر اصفهان بود که ۲۷ تیرماه با استقبال گسترده مردمی برگزار شد.

مسئول مجموعه دختران انقلاب در باره فعالیت های این مجموعه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی گفت: مجموعه دختران انقلاب همراه با آموزش مجازی امر به معروف و نهی از منکر در صفحه اینستاگرام صدای دختران انقلاب ، فیلم های زیبای امر به معروف های اثرگذار مردمی که با لحن لین و محبت آمیز انجام شده و از سراسر کشور برای این صفحه ارسال می شود را منتشر می کند.

وی افزود آخرین برنامه دختران انقلاب «موکب های حجاب دختران انقلاب» در دهه اول ماه محرم بود که مختص خانمها بود و به دست خود آنها اداره می شد. در این موکب ها خانم هایی که حجاب مناسبی نداشتند با امر به معروف های زیبا به داخل موکب دعوت می شدند و سپس با بسته و هدایای فرهنگی از آنها پذیرایی می شد و به خانمهای محجبه ای هم که وارد موکب می شدند ، هدایای فرهنگی که محتوای آنها ترغیب این قشر به انجام و اجرای واجب فراموش شده بود ، هدیه داده می شد.
جنگروی در پاسخ به این سوال که هزینه برنامه های مختلف این مجموعه از کجا و چگونه تهیه می شود ، گفت:

کلیه هزینه های مجموعه دختران انقلاب توسط کمک های مردمی و نذرهای خانواده های شهدا برای فرزندان شهیدشان تهیه می شود. وی افزود در مجموعه دختران انقلاب بانوانی حضور دارند که طلاهای خود را می فروشند و نذر انجام کار فرهنگی می کنند. مسئول مجموعه دختران انقلاب گفت : باید از مسئولینی که برای انجام کار فرهنگی بودجه دریافت می کنند پرسید چرا امروز کار فرهنگی تا این حد مظلوم واقع شده و در غربت قرار دارد ؟

وی ادامه داد مردم ما همیشه در حرکت بهنگام از مسئولین جلوتر بوده اند ، این حرکت بهنگام در تاریخ نیز در قیام عاشورا به وضوح دیده می شود. قیام توابین که بعد از قیام عاشورا انجام شد با وجود اینکه تعداد شهدای آن چندین برابر شهدای کربلا بود اما اثرگذاری این قیام یک هزارم قیام عاشورا نبود و علت این اتفاق هم همان حرکت بهنگام شهدای کربلا بود و مسئولین بدانند مردم همان طور که با دست خالی و بدون تجهیزات در زمان دفاع مقدس در مقابل دشمن مقاومت کردند و همین امر سبب شد که خدا دست یاری خود را شامل حال آنها نماید و خرمشهر آزاد شود ، امروز هم در مقابل هجمه های فرهنگی حتی با دست خالی و بدون کمک هیچ نهاد و ارگان مسئولی ، مقاومت می کنند چون باور دارند که "ولینصرن الله من ینصره" هرکس خدا را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد. و امروز ما خرمشهرهای فرهنگی و سیاسی در مقابل خود داریم و در این عرصه هم با وجود مشکلات مقاومت می کنیم و به همین دلیل است که این حرکت های مردمی اثرگذار تر هم هست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مجموعه دختران انقلاب به مقوله حجاب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می پردازد گفت:

پاسخ این سوال به دوبخش تقسیم می شود اولا اینکه چرا باید امر به معروف و نهی از منکر کرد ؟ امر به معروف اصل هشتم قانون اساسی ماست ، در آیات و روایات زیادی به آن پرداخته شده و امام باقر(ع) امر به معروف و نهی از منکر را "بها تقام الفرائض" معرفی می کنند یعنی واجبی که همه واجبات دین بر پایه آن بنا شده است. دستور مؤکد و مطالبه رهبری از اوایل دهه ۶۰ اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و از آن با عنوان واجب فراموش یاد می کنند . امر به معروف از فروع دین ماست ؛ درست مثل نماز. با این تفاوت که نماز حکم واجبی است که قضا دارد ولی امر به معروف قضا هم ندارد.

و اما بخش دوم پاسخ این سوال؛ چرا باید به مقوله حجاب در حوزه امر به معروف پرداخت؟

غیر از وجود آیات و روایات متعدد در خصوص اهمیت بحث حجاب ، رجوع میکنیم به صحبتهای اخیر رهبری که در دیدار با هیأت دولت و نیز دیدار با دانش آموزان و دانشجویان در روز ۱۳ آبان داشتند و در این دیدارها فرمودند: نگرانی درباره حجاب بجا و صحیح است. ایشان در تشریح زیاده خواهی های آمریکا فرمودند :

هیچ مشکلی با مذاکره حل نخواهد شد. آمریکایی ها هربار خواسته های جدیدی را مطرح می کنند که قطعا طرف ایرانی نخواهد پذیرفت. می گویند شما به مقاومت کمک نکنید ، شما در فلان کشور حضور نداشته باشید، شما در منطقه فعال نباشید ، شما موشک نداشته باشید ، کم کم خواهند گفت شما حجاب نداشته باشید و روی قوانین دینی تاکید نکنید حدیقف نخواهد داشت خواسته های آمریکا.

در این دیدارها رهبری اسم حجاب را آوردند و با توجه با مضمون و محتوای کلام ایشان می توان به این نتیجه رسید که دشمن پس از برجام هسته ای ، به دنبال برجام منطقه ای ، برجام موشکی و در قله همه اینها به دنبال برجام حجاب و سایر دستورات دینی هم هست و این نکته بسیار حائز اهمیتی است .

مهندس جنگروی ، مسئول گروه مردمی آمرین به معروف صراط افزود : در پایان می خواهم نکته ای را خطاب به بعضی از مسئولین اعلام کنم و آن اینکه لطفا از جانب مردم و زنان ما حرف نزنید. برخی مسئولین مطالبات خود و عده ای از اطرافیانشان را به عنوان مطالبات برساخته از مطالبات و خواسته های زنان ایرانی نشان می دهند. در حالی که مطالبه همه بانوان و دختران ایرانی ، امروز ، مسئله معیشت ، تشکیل خانواده و نیز همه ارزش های اسلامی است . اگر مردم را به بهشت نمی برید ، لطفا به زور و با سرسره وارد جهنم نکنید.

۱۳۹۸/۸/۲۰

اخبار مرتبط