رئیس جمهور هنوز در فضای انتخاباتی سیر می‌كند

عکس خبري -رئيس جمهور هنوز در فضاي انتخاباتي 92 و 96 است و ديگران را متهم مي‌کند

اقای روحانی هنوز در فضای انتخاباتی 92 و 96 است و با وجود گذشت 2340 روز هنوز هم در خیال انتخابات دیگران را متهم می‌كند

از رئیس‌جمهور متشکریم که هنوز پرچمدار مبارزه با فساد است، از او متشکریم که خواهان افشای مفسدان است، از او متشکریم که پرونده‌های در پستو را با خود به شهرها و روستاها می‌برد و آنها را می‌گشاید، ولی از او گلایه داریم که هنوز در فضای انتخاباتی 92 و 96 است و با وجود گذشت 2340 روز هنوز هم در خیال انتخابات دیگران را متهم می‌کند و خود را پاکدست می‌داند. از او گلایه داریم که چرا اسناد فساد را به جای دادگاه در استادیوم‌ها و میادین شهرها می‌گشاید... رئیس‌جمهور قطعاً می‌داند که نه تنها محل این سخنان استادیوم نیست؛ بلکه آن سخنان واقعیت هم ندارد! اما آنها را می‌گوید تا گفته باشد... . در سخنان وی چند اشتباه وجود دارد:
1ـ سخنان روحانی درباره بازگشت پول‌های مبارزه با فساد در یک محیط عمومی بیان شد و پیامدهایی را به دنبال دارد؛ زیرا اولاً مردم اقتدار قضایی را دیده‌اند؛ ثانیاً در ماه‌های گذشته چهره‌های مشهور مفسد را مشاهده کرده‌اند که اعدام شده یا به پشت میله‌های زندان رفته‌اند و ثالثاً در آینده، سند پول‌های برگردانده شده به اطلاع مردم خواهد رسید.
2ـ روحانی در این سخنان درخواست داشته است مبلغ پول 2 میلیارد و 700 میلیون یورو به دولت برگردانده شود؛ این مبلغ مربوط به پرونده «بابک زنجانی» است که برای عوامل آن مجازات‌های سنگین وضع شد و تمام اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تودیع شد. فقط چند قلم از اموال بابک زنجانی که به وزارت نفت برگردانده شده، معادل هزاران میلیارد تومان می‌شود که در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گرفته است.
3ـ دولت در وضعیت جنگ اقتصادی بیش از 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی را به برخی واردکنندگان اختصاص داد تا اجناس و کالاها در این شرایط افزایش قیمت نداشته باشند؛ اما نه تنها کالایی وارد کشور نشد، بلکه تورم هم به شدت افزایش پیدا کرد؛ در برخوردهایی که دولت و قوه قضائیه با مفاسد داشتند، ابتدا اسامی گیرندگان ارز اعلام شد و سپس ارزهای داده شده به آنها بیان شد و آنگاه حجم عظیمی از این ارزها برگردانده شد.
در پایان بار دیگر از دولت تشکر می‌کنیم که فرصتی را برای شفافیت بیشتر مطرح کرد؛ از این پس قوه قضائیه باید بیش از گذشته و با اقتدار بیشتر با همه مفسدان برخورد کرده و بدون ملاحظه آنها را به مردم معرفی کند؛ اکنون که دولت از شفافیت سخن می‌گوید، قوه قضائیه باید در بیانیه‌ای رسمی از مواضع رئیس‌جمهور تشکر کند و شبهات او را مستدل و منطقی پاسخ گوید.

۱۳۹۸/۸/۲۲

اخبار مرتبط