تكرار ادعاهای آمریكا علیه ایران در بیانیه كاخ سفید درباره تحولات عراق

كاخ سفید در بیانیه‌ای درباره تحولات و ناآرامی‌های اخیر در عراق به طرح ادعاهایی علیه كشورمان پرداخت.


به گزارش نما، کاخ سفید شامگاه یک‌شنبه بیانیه‌ای را درباره تحولات اخیر در عراق منتشر و در آن نسبت به ناآرامی‌ها و خشونت‌های صورت گرفته در جریان اعتراضات مردمی ابراز نگرانی کرد.

اخبار سیاسی- کاخ سفید در بخشی از بیانیه خود مدعی شده است: عراقی‌ها این مسئله را که ایران منابع‌شان را از بین می‌برد و از گروه‌های مسلح و متحدان سیاسی خود برای متوقف کردن آنها (عراقی‌ها) از ابراز مسالت‌آمیز اعتراضات‌شان استفاده می‌کند، تاب نخواهند آورد.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه مردم عراق علی‌رغم محدودیت‌ها صدای خود را به گوش دیگران رسانده‌اند، خواستار توقف خشونت‌ها علیه معترضان و اجرای وعده رئیس جمهور عراق برای انجام اصلاحات و برگزاری انتخابات زود هنگام شد.

اعتراضات در عراق علیه معیشت و وضعیت زندگی در این کشور چند هفته است که در برخی شهرهای عراق انجام گرفته است. این بار نیز آمریکا تلاش کرده است با استفاده از این فرصت به تکرار ادعاهای خود علیه ایران و گروه‌های عراقی مورد حمایت ایران بپردازد.

آمریکا مدعی است که ایران در امور داخلی کشورهای همسایه خود همچون عراق دخالت می‌کند. ایران همواره ضمن رد این ادعاهای واهی تاکید دارد که امور کشورها باید توسط مردم آن کشور تعیین شود.

۱۳۹۸/۸/۲۰

اخبار مرتبط