قیمت بنزین افزایش یافت...

شوك گرانی بنزین در ساعت صفر

عکس خبري -شوک گراني بنزين در ساعت صفر

«ساعت صفر بامداد روز جمعه قیمت بنزین افزایش یافت»؛ این خبری بود كه همه خبرگزاری‌ها و شبكه‌های اجتماعی آن را اعلام كردند. اگرچه این اقدام برای اقتصاد كاری مثبت و مهم تلقی می‌شود؛ اما اجرای آن در مقطع كنونی و بدون پیوست‌هایی، مانند نظارت دولت بر قیمت‌ها و دور نگه داشتن سبد معیشت مردم از تنش‌های اقتصادی دارای نقدهای جدی است.

«ساعت صفر بامداد روز جمعه قیمت بنزین افزایش یافت»؛ این خبری بود که همه خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی آن را اعلام کردند. اگرچه این اقدام برای اقتصاد کاری مثبت و مهم تلقی می‌شود؛ اما اجرای آن در مقطع کنونی و بدون پیوست‌هایی، مانند نظارت دولت بر قیمت‌ها و دور نگه داشتن سبد معیشت مردم از تنش‌های اقتصادی دارای نقدهای جدی است. در نظر نگرفتن زیرساخت‌های لازم این رخداد و آغاز یکباره یک طرح ضروری، اذهان عمومی جامعه را به شدت نگران کرده است. واکنش‌های مردم در فضای عمومی و مجازی نارضایتی مردم از اقدام یکباره دولت را نشان می‌دهد. گفت‌وگو با برخی نمایندگان، از جمله حجت‌الاسلام ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان‌کننده آن است که حتی نمایندگان مجلس نیز از اجرای طرح بی‌اطلاع بوده‌اند! تا جایی که قرار است نمایندگان مجلس روز یک‌شنبه یک طرح دو فوریتی را برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین در مجلس ارائه کنند؛ چرا که این طرح بدون ایجاد بسترهای لازم اجرا شده است. واقعیت این است که دولت کمترین اقدام را در حوزه اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی در زمینه نرخ جدید بنزین و افزایش یارانه‌ها انجام نداده که اگر این مهم صورت می‌گرفت، قطعاً افکار عمومی همراهی بیشتری با این موضوع داشت.
از سوی دیگر، رصد رسانه‌های معاند با نظام اسلامی در روز گذشته نشان می‌دهد، یکی از سرخط‌های دستوری که به ارتش سایبری دشمن داده شده، این است که آنها در یک مرتبط‌سازی غیر منطقی و غیر علمی به مخاطبان خود چنین القا ‌کنند که اگر به جبهه مقاومت کمک نکنیم، اوضاع اقتصادی‌مان بهتر می‌شود و نیازی به دو نرخی شدن قیمت بنزین نیست. رسانه‌های معاند با نظام اسلامی که با دلار نفتی عربستان و خط‌دهی رژیم صهیونیستی در منطقه فعالیت می‌کنند، درصددند از موضوع افزایش قیمت بنزین سوءاستفاده کرده و مباحث دیگری را مطرح کنند که البته این توطئه نیز با هوشیاری مردم خنثی خواهد شد.
بصیرت

۱۳۹۸/۸/۲۵

اخبار مرتبط