یونیسف: 12 میلیون كودك یمن نیازمند كمك فوری‌ هستند

یونیسف در آستانه سی‌امین سالگرد تصویب كنوانسیون حقوق كودك، تاكید كرد كه بیش از دوازده میلیون كودك یمنی در خطرند و به كمك‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.


به گزارش نما، «یونیسف» (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) اعلام کرد با وجود دستاوردهای تاریخی برای کودکان از زمان تصویب کنوانیسیون حقوق کودک از ۳۰ سال پیش تاکنون، هنوز یمن در زمره بدترین کشورهای جهان برای کودکان است.

اخبار بین الملل - در بیانیه این سازمان که در خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) منتشر شد، آمده است: تداوم منازعه خونین و در نتیجه بحران اقتصادی در یمن، سازمان‌های خدمات اجتماعی اصلی را در سراسر این کشور در آستانه فروپاشی قرار داده است و این مسئله عواقب درازمدتی علیه کودکان رقم خواهد زد.

بر اساس این بیانیه، بیش از ۱۲ میلیون کودک - تقریبا همه کودکان - در یمن نیاز دارند تا فورا کمک‌های بشردوستانه را دریافت کنند.

یمن در سال ۱۹۹۱ به کنوانسیون حقوق کودک پیوست و از نخستین کشورهایی بود که به بهبود وضعیت کودکان و اعطای حقوقشان به آنها متعهد شد و گزارش‌هایی که ارائه کرده بود، بیانگر پیشرفت قابل ملاحظه آن در این مسیر بود.

«ساره بیسولو نیانتی» نماینده یونیسف در یمن در این‌باره گفت: باید سی‌امین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک (مصوب نوامبر ۱۹۸۹) به همه ما ضرورت پایبندی مجدد به آن را یادآور شود و هرچه سریعتر به وظایف خود در قبال کودکان یمنی عمل کنیم تا این کودکان نیز در محیطی که امنیت و صلح در آن برقرار می‌شود، زندگی و رشد کنند.
تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن در مارس ۲۰۱۵ نقطه آغاز جنگ علیه این کشور بود که با همراهی امارات و برخی کشورهای عربی دیگر تا به امروز ادامه دارد. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن،گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

۱۳۹۸/۸/۲۹

اخبار مرتبط