اغتشاشات 98 نه اولین و نه آخرین فتنه

اغتشاش‌گران در روزهای اخیر هر كاری خواستند كردند، بانك و فروشگاه و پمپ بنزین آتش زدند و به روی مردم اسلحه كشیدند، حافظان امنیت را به شهادت رساندند، حتی نگذاشتند، آمبولانس بیاید و مجروحین را با خود ببرد.


به گزارش نما، هدفشان ایجاد اغتشاش بود و بر هم‌زدن آرامش شهرها، منتظر بودند فرصتی ایجاد شود تا بتوانند نقشه شوم خود را پیاده کنند، تیم‌هایشان را چیده بودند، برخی از افراد وابسته‌ را در خارج از کشور آموزش داده بودند و منتظر بودند تا فضا برایشان ایجاد شود.

اخبار سیاسی- آخرین بار دی ماه سال 96 بود که دست به آشوب زدند ولی آن زمان هم مانند سال‌ 88 تیرشان به سنگ خورد و نسخه آنها با درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت و تلاش مردم و نیروهای حافظ امنیت کشور و ملت پیچیده شد.

نیمه شب 24 آبان بود که دولت بدون اینکه افکار عمومی را از مزایای سهمیه‌بندی بنزین اقناع کند، قیمت بنزین را افزایش داد تا آغازی باشد برای اجرای سهیمه‌بندی. افزایش قیمت بنزین به این روش باعث شوک به جامعه شد و نگرانی مردم را در پی داشت و جمعی از مردم نیز برای نشان دادن اعتراض خود به خیابان آمدند و این همان فرصتی بود که اغتشاشگران آموزش دیده منتظرش بودند.

آنهایی که چشم دیدن آرامش و امنیت مردم و کشور ما را نداشتند به سرعت تیم‌های دست نشانده و آموزش دیده خود را در میان مردم جا دادند و با استفاده از شلوغی خیابان، هر کاری خواستند کردند، بانک و فروشگاه و پمپ بنزین آتش زدند، به روی مردم اسلحه کشیدند، تعدادی از حافظان امنیت مردم را به شهادت رساندند، اجازه ندادند آتش نشانی برای خاموش کردن آتش به خیابان‌های محل حادثه نزدیک شود، حتی نگذاشتند، آمبولانس بیاید و مجروحین را با خود ببرد، زیر گلوی راننده‌های خودروهای سنگین چاقو گذاشتند و بار خودرها را وسط خیابان تخلیه کردند، با قمه، چاقو و انواع سلاح سر و گرم به اموال بیت‌المال حمله کردند و باعث ایجاد رعب و وحشت در خیابان‌ها شدند، برایشان مهم نبود کنار محلی که به آتش می کشند، منزل مسکونی است یا مغازه ای که با سال‌ها زحمت و وام و قرض سرپا شده است. آنها حتی به مسجد هم رحم نکردند و قرآن هم را به آتش کشیدند ...

ماموران آتش نشانی برای اینکه بتوانند مردم را از آتشی که آشوبگران بپا کرده بودند نجات دهند مجبور بودند با لباس و خودروی شخصی اقدام کنند، شنیده شد در کنار یکی از پمپ بنزین های آتش گرفته چند معلول زندگی می‌کردند که اگر آتش نشان‌ها با لباس و خودروی شخصی به داد آنها نرسیده بودند، چیزی از آنها باقی نمی‌ماند.

اتفاقات تلخی بود و دیدن برخی صحنه‌ها به تلخی این اتفاقات می‌افزود، دیدن صحنه وداع کودکی با پدر شهیدش و گریه‌ها و در دل‌های زنی با پیکر بی‌جان همسرش که در اغتشاشات مظلومانه شهید شده است.

اغتشاشگران هر کاری می‌توانستند کردند که تعداد بیشتری از مردم کشته شوند تا این اقدام را گردن نظام بیاندازند اما غافل از اینکه مردم دارند این صحنه‌ها را می بینند و به خوبی دست آشوبگران را خوانده‌اند.

دشمنان احساس می‌کردند می‌توانند با ایجاد چنین صحنه‌هایی مردم را به ایجاد اغتشاش در خیابان تشویق کنند، اما مردم خیلی زود صف خود را از آشوبگران جدا کردند و نه تنها با آنها همراه نشدند بلکه در حمایت از نظام و در محکومیت اغتشاشات به خیابان آمدند.

خیلی از اغتشاشات نگذشته بود که دوربین‌های بسیاری دست اغتشاشگران را رو کردند، سردسته های اغتشاشگران دستگیر شدند و لب به اعتراف گشودند و مجددا مشخص شد که اغتشاگران از کجا حمایت می‌شدند و چه اهدافی داشتند ...

متاسفانه ساعات تلخی که اغتشاشگران ایجاد کردند نگذاشت تا مردم بتوانند مطالبات خود را بدرستی بیان کنند. مردمی که برای اعتراض به خیابان آمده بودند از همان دقایق ابتدایی که متوجه وحشی گری اغتشاش‌گران شدند، با آنها فاصله گرفتند، یکی می‌گفت من آمده بودم تا به افزایش قیمت بنزین اعتراض کنم، دیدم یک عده با هم در حال تخریب اموال بیت المال هستند، می‌خواستیم اجازه ندهیم این کار را کنند، بسیاری از مردم هم فریاد می زدند و از اغتشاش گران می‌خواستند تا دست از وحشی‌گری بکشند ولی گویا آنها ماموریت داشتند شهر را ویران کنند و گوششان به حرف هیچکس هم بدهکار نبود و اگر کسی هم می خواست جلوی آنها را بگیرید به او حمله می کردند، آنها هیچ رحمی نداشتند ...

در برخی مناطق تمام بانک‌ها ساعت ‌ها در آتش سوخته و فروریخته بود. مردم مجبور بودند برای انجام امور بانکی مسافت طولانی را طی کنند.

پشت یک از دستگاه عابربانک که از چشم اغتشاشگران دور مانده بود، جمعیت زیادی جمع شده بود، مردم منتطر بودند تا کارهای بانکی را انجام دهند، هر کسی از آنجا عبور می کرد بر اراذل و اوباش اغتشاشگر لعنت می‌فرستاد ...

سخنان رهبر معظم انقلاب بعد از اتفاقات اخیر و بصیرت ملت موجب شد تا فتنه 98 سریعا خاموش شود و یک بار دیگر دشمنان ناامیدتر از گذشته به مخفیگاه‌های خود بازگردند.

اغتشاشگران و دشمنان نظام و ملت سال‌های ۸۸ و ۹۶ هم هم شانس خود را برای آسیب زدن به این مرز و بوم امتحان کرده بودند و آن زمان هم تلاش کردند با سوءاستفاده از اعتراضات مردم دست به آشوب بزنند و به خیال خودشان نظام را با مشکل مواجه کنند ولی تیرشان به سنگ خورده بود، درست مثل روزهای اخیر.

نتیجه وحشی‌گری تعدادی آشوبگر میلیاردها تومان به کشور خسارت وارد کرد اما یک بار دیگر بصیرت ملت و قدرت نظام اسلامی را به رخ همگان کشید. مسلما کسانی که دست به ایجاد چنین ناآرامی‌هایی زدند در آینده هم بیکار نخواهند نشست و باید همواره مراقب چنین فتنه‌هایی بود.

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط