اختصاصی نما:

چگونه رهبری فتنه را مهار كردند ؟

عکس خبري -چگونه رهبري فتنه را مهار کردند ؟

شناخت دشمن در هر فتنه از مهمترین عوامل مهار آنست ؛ رهبری با توضیح مختصر خود در رابطه با پشتیبانان و حامیان اشرار و اغتشاش گران از مردم خواستند دشمن اصلی خود را كه در شبكه های ضد انقلاب بشناسند

حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخنرانی کوتاه خود در روز بعد از حوادث در ابتدای درس خارج فقه چند اقدام مهم را انجام دادند.:

1-حمایت از قانون مصوب سران سه قوه

قانون افزایش و سهمیه بندی بنزین که علی رغم اختلافات کارشناسی به تصویب رسیده ولی در اجرا ؛شرایط و زمینه های اجتماعی آن تدبیر نشده ، و زمان وموقعیت کشور مورد توجه قرار نگرفته نباید با اعتراض 200 هزار نفر از 85 میلیون جمعیت کشور نقض شود . باب شدن این موضوع درجامعه موجب ساختار شکنی و هرج و مرج خاوهد شد .

2- بهانه اعتراضات را گرفتند.

رهبری با تقسیم مردم معترض به نگران ، ناراحت ، متضرر شده ، تصور ضرر کردن ؛ دلیل اعتراض را موجب توجیه تخریب و آتش زدن اماکن وکشتن مردم ندانسته و اعتراضات را بسوی قانون گرائی سوق دادند .

3- از معترضین حمایت کردند.

ایشان از مسئولین خواستند از مشکلات این قانون کم کنند..

اجازه افزایش قیمت به کالاهای دیگر بخاطر بنزین ندهند

نگذارند گرانی جدید بر گرانیهای گذشته اضافه شود

باید با کمک مردم و هم افزائی و هم فکری مسئولین و دلسوزی و پیگیری این مشکل به بهترین وجه حل شود

4-معترضین را از اشرار جدا کردند

معظم له با توصیه به معترضین که این موضوع معترضه با تخریب و آتش زدن و ایجاد تا امنی قابل رسیدگی نیست صفت معترضین را از اشرار ومسیر آندورا از هم جدا کردند.بنابر این تنها اشرار و فریب خورده گان هیجانی در صحنه ماندند که اقدامشان هیچ ربطی به اعتراضات مردم نداشت.

5-هرگونه کمک به اشرار را ممنوع کردند .

رهبری با صراحت ودر حد حکم اعلام کردند هیچ کس به این اشرار و خرابکاران کمک نکند . بنابراین کمک به این اشرار جرم تلقی خواهد شد .

6- ماهیت اشرار را از طریق افشاء حامیانشان روشن کردند .

ایشان اشرار و کینه ورزان را با توجه به حمایت منافقین و سلطنت طلبها از آنها مجریان مزدور دشمنان ملت ایرا ن

اعلام کرده و خواستار توجه و دقت مردم در شناخت آنها شدند .

7-از مردم خواستند اشرار را دقیقا بشناسند

شناخت دشمن در هر فتنه از مهمترین عوامل مهار آنست ؛ رهبری با توضیح مختصر خود در رابطه با پشتیبانان و حامیان اشرار و اغتشاش گران از مردم خواستند دشمن اصلی خود را که در شبکه های ووآ و بی بی سی و العربیه وصهیونیستها به تشویق اشرار به آتش زدن و کشتار مردم پرداخته اند باری شناخت دوست و دشمن در فتنه لازم دانستند.

8- از مردم خواستند بفهمند که این حوادث تلخ از ناحیه کیست؟

شناخت مسببین فتنه و عوامل بوجود آورنده و هدایت کنند و اجرا کننده و تسهیل کننده و زمینه ساز در فتنه اگر شناخته شوند مردم از سرگردانی در تشخیص مقصر اصلی خارج میشوند و مراقب باشند جای متهم و شاکی را عوض نکنند.

9- مسئولین حفظ امنیت کشور به وظایفشان عمل کنند.

وظایف نیروهای انتظامی و نظامی در فتنه با توجه به عیان شدن حامیان و ارتباط اشرار با دشمنان و مفسد فی الارض بودن بسیاری از عناصر آموزش دیده و عضویتشان در جریان نفاق و سلطنت طلب مشخص است و با ید بعنوان دشمن متجاوز به اموال عمومی با او برخورد سخت و نیمه سخت شود .

10- مسئولین غیر نظامی به وظائفشان عمل کنند

برای مهار و خاموش کردن آتش فتنه در کشور همه مسئولین سیاسی و امنیتی و اجتماعی وخدماتی وظائف مشخص دارند . از شورای امنیت کشور تا مخابرات و وزارت نیرو وقوه قضائیه و شهرداری و حمل ونقل عمومی و ترافیک وآتش نشانی و اورژانس و... همه باید وظائفشان به موقع و درست و سریع انجام دهند.



پیشگیری از موج دوم فتنه 98


پیشگیری از موج دوم فتنه مثل عراق و لبنان را توسط رهبری باید در توصیه های معظم له به نیروی مقاومت بسیج جستجو کرد ؛ ایشان دراین توصیه ها فرمودند:

توصیه‌ی اوّل؛ در همه‌ی زمینه‌ها -[یعنی] همین زمینه‌هایی که گفتیم؛ زمینه‌ی دفاع در میدان سخت، در میدان نیمه‌سخت، در میدان نرم- آماده‌به‌کار باشید. بسیج در همه‌ی محلّه‌های کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک‌ها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّه‌ای غافلگیر نشوید. تجربه‌ی کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه‌ی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیته‌های انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلّات مختلف، در جاهای مختلف، همه ‌جا حضور داشتند؛ همیشه هم حضور داشتند؛ هر حادثه‌ای که در آن منطقه رخ میداد، اوّل چشم انسان می‌افتاد به برادران کمیته. البتّه آنها تازه‌کار بودند، آگاهی‌های امروز شما را، توانایی‌های امروز شما را اصلاً نداشتند، امّا حضور دائمی داشتند؛ این حضور دائمی خیلی مهم است.

توصیه‌ی بعدی؛ در جنگ نرم هیچ وقت عکس‌العملی عمل نکنید. البتّه پاسخ دشمن را باید داد امّا بهتر از عکس‌العملی عمل کردن و واکنشی عمل کردن، عمل کردنِ کُنشی و ابتکاری است. یک قدم همیشه از دشمنِ خودتان جلوتر باشید؛ حدس بزنید که دشمن چه کار میخواهد بکند، چه حرکتی میخواهد انجام بدهد، حرکتِ خنثی‌کننده و پیش‌گیرنده را قبل از او انجام بدهید؛ مثل یک شطرنج‌باز ماهر که حدس میزند طرف مقابل چه حرکتی را انجام خواهد داد، و قبل از اینکه حرکت را انجام بدهد، کاری را انجام میدهد که او قفل بشود، نتواند آن حرکت را انجام بدهد؛ همیشه جلوتر از او حرکت کنید.6/9/98

1-آماده باش بسیج برای دفاع در میدان سخت و نیمه سخت و نرم

2- آماده باش بسیج محلات با داشتن راهبرد و تاکتیک مشخص برای هرنوع حادثه

3- عدم غافلگیری درهیج حادثه و واقعه ای

5- استفاده از تجربه ی کمیته های انقلاب در دهه 60 برای مقابله با دشمنان داخلی

6- حضور و ظهور مستمر در همه جا و غایب نبودن در هیچ جا

7-پاسخگوئی به جنگ نرم دشمن بدون عکس العملی و واکنشی

8- برخوردار از موضع کنشی و ابتکاری در جنگ نرم با دشمن

9- تشخیص حرکتهای بعدی دشمن وخنثی کردن واقدام پیش دستانه علیه او

10- جلو تر از دشمن حرکت کردن ومانع اقدام آن شدن

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط