پیشروی استراتژیك ارتش سوریه در الحسكه

یگان‌های ارتش سوریه دامنه استقرار خود در جاده بین‌المللی الحسكه – حلب را گسترش داده‌اند.


به گزارش نما، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شب گذشته گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه دامنه استقرار خود در جاده بین‌المللی الحسکه – حلب را گسترش دادند و در چارچوب وظیفه ملی حفاظت از اهالی، وارد روستای «السوسه» و «سیلوهای العالیه» شدند.

اخبار بین‌الملل- سیلوهای عالیه منطقه مهمی محسوب می‌شود و ورود ارتش به آنجا گامی استراتژیک برای تسهیل در رفت‌و آمد بعد از تکمیل پیشروی به سمت روستاها و مناطق واقع در جاده بین‌المللی و گشودن مجموعه مسیرهای موازی با جاده بین‌المللی و از طریق ورود به روستاهای «کوزلیه»، «تل اللبن» و «ام الخیر» تا منطقه سیلوها ارزیابی می‌شود.

طبق این گزارش، یگان‌های ارتش سوریه حضور خود را در اطراف سیلوها را تقویت کرده و مراکز ایست بازرسی را در روستای السوسه در جنوب غرب و شرق سیلوها و در روستای «انجودیه» در غرب آن ایجاد کرده‌اند.

استقرار نیروهای روسیه در سه شهر شمالی سوریه

به گزارش رای الیوم، « مظلوم عبدی » فرمانده «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، شب گذشته اعلام کرد که این نیروها با روسیه به توافقی دست یافته‌اند که به موجب آن، نظامیان روس در شهرک‌های «عاموده»، «تل تمر»، «عین عیسی» در شمال شرقی سوریه مستقر می‌شوند.

عبدی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «نیروهای دموکراتیک سوریه» امروز (یکشنبه) با «الکساندر چایکو» فرمانده نیروهای روسی در سوریه دیدار کردند؛ دیدار میان طرفین «بسیار سازنده بود».

عبدی اضافه کرد: «توافق شد تا در راستای امنیت و ثبات منطقه، نظامیان روسیه در شهرهای عاموده، تل تمر و عین عیسی مستقر شوند. به دنبال تلاش‌های بیشتر در راستای منافع مشترک دو کشور هستیم.»

از 9 اکتبر، که ارتش ترکیه عملیات نظامی خود در شمال شرقی سوریه را علیه شبه‌نظامیان کُرد آغاز کرد، روسیه به تلاش‌ها برای کاهش شدت تنش در این منطقه ادامه می‌دهد.

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 22 اکتبر به توافقی 10 بندی دست یافته‌اند که به موجب آن، یگان‌هایی از پلیس نظامی روسیه در مناطق سوریه در مجاورت مرزهای ترکیه مستقر می‌شوند تا شبه‌نظامیان کُرد تا عمق 30 کیلومتری داخل سوریه عقب‌نشینی کنند.

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط