اطمینان انصاری‌فرد از توافق با برانكو

مدیرعامل باشگاه همیشه درخصوص برانكو با آرامش خاصی حرف می‌زند و حتی برای این پرونده هیچ استرسی به بخش حقوقی وارد نكرده است و هر بار كه با او حرف می‌زنیم، می گوید كه به‌زودی با برانكو توافق خواهد شد.

به گزارش نما، یک هفته قبل بود که برای اولین بار خبر از رسیدن نامه شکایت برانکو به باشگاه پرسپولیس داده شد و حالا بعد از یک هفته این خبر تایید شده و رسانه‌ها به آن می‌پردازند. بعد از اینکه باشگاه به‌صورت رسمی این موضوع را اعلام کرد، گمانه‌زنی‌های زیادی درخصوص این شکایت، محتویات داخلش و واکنش باشگاه پرسپولیس صورت گرفته که برای آگاهی از صحت و سقم این موارد با مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی باشگاه تماس گرفته شد تا از چند و چون شکایت برانکو، دستیارانش، بودیمیر و براندائو باخبر شویم. آخرین اطلاعات از پرونده‌های حقوقی باشگاه را بخوانید:

زمان نخواستیم، دادخواست مشکل داشت!

پس از اینکه به‌طور رسمی اعلام شد شکایت برانکو از طریق فیفا به باشگاه رسیده، برخی رسانه‌ها به این موضوع پرداختند که پرسپولیسی‌ها در نامه‌ای از فیفا درخواست کرده‌اند زمان بیشتری به آنها برای ارائه دفاعیات‌شان بدهد. اما ظاهرا موضوع اصلا زمان خریدن نبوده و پرسپولیسی‌ها چندان هم برای دفاع از خود در این پرونده ناآماده نیستند. خواجه‌وند در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «زمان‌خواستن ما از فیفا به آن شکلی نبود که رسانه‌ها به آن پرداختند. مستندات و ضمائم دادخواستی که از طرف فیفا به دست ما رسید، دچار ایراد بود. هر دادخواستی که از فیفا ارسال می‌شود، یک‌سری پیوست دارد که در دادخواست آقای برانکو این پیوست‌ها مشکل داشت و ما آن را به فیفا ارجاع دادیم تا تصحیح شود.»

او ادامه داد: «در این دادخواست با توجه به شباهت نامی آقای برانکو با برادرش یک‌سری موارد اشتباها درج شده بود که اتفاقا فیفا بعد از گوشزد باشگاه پرسپولیس، آن را پذیرفت و تصحیح‌شده آن را مجددا برای ما ارسال کرد. ما بعد از رسیدن دادخواست جدید به فیفا تاکید کردیم که زمان دفاعیات پرسپولیس براساس تاریخ جدید ارسال نامه در نظر گرفته شود. البته اگر ما هم این را نمی‌گفتیم، قطعا طبق قوانین، زمان شروع مهلت دفاع ما از زمان ارسال نامه دوم در نظر گرفته می‌شد، ولی ما در حد اینکه تاکید کرده باشیم، این موضوع را به فیفا یادآور شدیم.»

اطمینان انصاری‌فرد به توافق با برانکو

اینکه پرسپولیسی‌ها تلاش می‌کنند هرطور شده، روند رسیدگی به این پرونده را عقب بیندازند تا شاید در آینده‌ای نزدیک با برانکو به توافقی خارج از فیفا برسند، موضوعی است که خیلی‌ها به آن اعتقاد دارند. مخصوصا که حضور برانکو در تیم ملی هر روز بیشتر از قبل محتمل‌تر می‌شود و این می‌تواند به نفع سرخ‌ها باشد. معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در این خصوص نظر دیگری دارد. او می‌گوید: «ببینید، ما در بخش حقوقی کار می‌کنیم و وظیفه داریم روند پرونده را تا رسیدن به یک توافق دنبال کنیم. اما از زمان حضور آقای انصاری‌فرد در سمت مدیرعاملی باشگاه ایشان توافق با برانکو را در دستورکار خود قرار داده و همچنان این تلاش ادامه دارد.»

خواجه‌وند می‌افزاید: «باور کنید مدیرعامل باشگاه همیشه درخصوص برانکو با آرامش خاصی حرف می‌زند و حتی برای این پرونده هیچ استرسی به بخش حقوقی وارد نکرده است و هر بار که با او حرف می‌زنیم، تاکید دارند که به‌زودی با برانکو توافق خواهد شد. اما باز هم تاکید می‌کنم ما به‌دلیل ماهیت حقوقی که داریم، وظیفه خود را درقبال پرونده‌های حقوقی باشگاه انجام می‌دهیم. این را هم بگویم که آقای انصاری‌فرد تبحر خاصی در توافق با نفرات خارجی دارد و در کمال آرامش و با صبر و حوصله این کار را پیش می‌برد.»

رقم درخواستی برانکو چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های هواداران برای اینکه با برانکو توافق شود و کار به فیفا کشیده نشود، موضوع قرارداد دوساله برانکو با پرسپولیس بود، چراکه آنها معتقدند اگر در فیفا ثابت شود که پرسپولیس به تعهداتش نسبت به این مربی و دستیارانش عمل نکرده، او می‌تواند رقم سال دوم قراردادش را هم درخواست کند. خواجه‌وند در این خصوص گفت: «ما هنوز به‌طور کامل این پرونده 44 صفحه‌ای را ترجمه نکرده‌ایم. ایشان در این دادخواست مبالغ مختلفی را از جمله طلب خودش، دستیارانش و همچنین پرداخت مالیاتش را درخواست کرده است، اما چیزی که مشخص است اینکه ایشان برای سال دوم قراردادش ادعایی نداشته و جزئیات بیشتر بعد از ترجمه پرونده مشخص خواهد شد.»

آنطور که از باشگاه خبر می‌رسد، مبلغی که پرسپولیسی‌ها باید به برانکو و دستیارانش بپردازند، حدود یک‌میلیون یورو است؛ به این صورت که 700 هزار یورو مبلغ قرارداد برانکو و 300 هزار یورو برای دستیارانش است. البته به این مبلغ 22درصد کل این مبلغ را نیز باید به‌عنوان مالیات اضافه کرد.»

با براندائو فسخ نمی‌کردیم مثل بودیمیر می‌شد!

پرونده بودیمیر هم در فیفا در جریان است و هنوز پاسخ جدیدی به دفاعیات باشگاه داده نشده است. خواجه‌وند در این خصوص گفت: «با بودیمیر توافقی برای فسخ صورت نگرفت و باعث شد باشگاه درگیر یک پرونده حقوقی شود. این موضوع خیلی شبیه به پرونده براندائو بود و اگر آقای انصاری‌فرد به‌موقع با او توافق نمی‌کرد و قراردادش فسخ نمی‌شد، قطعا او هم به فیفا مراجعه می‌کرد و باید تمام مبلغ قراردادش را می‌پرداختیم که خب باشگاه اجازه نداد این اتفاق تکرار شود. درخصوص بودیمیر هم منتظریم ببینیم تصمیم فیفا درخصوص دفاعیات ما چیست.»
منبع: روزنامه فرهیختگان

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط