دانشجو بیدار است...

عکس خبري -دانشجو بيدار است...

دیروز 16 آذر روز دانشجو بود؛ روزی كه دانشجویان بیدار ایران در اعتراض به سفر ریچارد نیكسون، معاون وقت رئیس‌جمهور آمریكا به میدان آمدند و با تقدیم سه شهید در كف دانشگاه تهران برای همیشه خط قرمز ممنوعه‌ای بر مداخله بیگانگان در سرنوشت مملكت خود كشیدند.


دیروز 16 آذر روز دانشجو بود؛ روزی که دانشجویان بیدار ایران در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون، معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا به میدان آمدند و با تقدیم سه شهید در کف دانشگاه تهران برای همیشه خط قرمز ممنوعه‌ای بر مداخله بیگانگان در سرنوشت مملکت خود کشیدند. دانشجویان در منازعه مردم با سلطه‌گری خارجی و دیکتاتوری داخلی سمت مردم ایستادند تا شیرینی جشن نماینده نظام سلطه و استعمار با شاه مستبد را به مناسبت برکناری مردمی‌ترین دولت ایران تا آن موقع و هموارسازی مسیر مداخله تمام‌عیار شیطان بزرگ در آینده ایران به کام خون‌ریزان تلخ کنند.
این روحیه مردم‌مداری، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و مظلوم‌یاری مؤلفه‌های شکل‌بخش به جنبشی مبارک به نام «جنبش دانشجویی» در کشور شد که تا امروز نیز سعی کرده است با وجود همه تفسیرهای مزورانه، ترفندهای خائنانه و مساعی و محاسبات غلط زمینه‌سازان فتنه‌گر، نفوذی و آشوب‌طلب برای ایجاد انحراف در مسیر حرکت دانشجویی و وارونه‌نمایی حرکت امروزین دانشجویان، با صدای رسا بگویند که دانشجو بر همان عهد ایستاده و صدای واقعی مردم است. مصداق اتم آن، حرکت هوشمندانه و بصیرانه دیروز دانشجویان در دانشگاه تهران بود که خنثی‌گر توطئه‌ای شدند که جریان ضد انقلاب در تحولات پساآشوب آبان 1398 به جد آن را دنبال می‌کرد و آن، پیوند زدن آشوب‌ها با جنبش دانشجویی در روز 16 آذر و تداوم ناآرامی‌ها این بار با استفاده از نام و نان دانشجویی بود. این بصیرت نافذ دو جا خودش را نشان داد:
تجمع چند ده نفره مشکوکی که با شعارهای تند و در عین حال محیطی آزاد در داخل دانشگاه شکل گرفت و هر چه تلاش کرد کسی بر جمع‌شان افزوده نشد و دومی گله‌ها و اعتراض‌هایی که باز با آزادی تمام و بدون لکنت زبان در دیدار رئیس دستگاه قضا بیان شد و به زبان گویای مردم در مطالبه بحق حل مشکلات و معضلات جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی تبدیل شد. این همان صدای عدالت‌خواهانه و مسئولانه جنبش دانشجویی است که با درد مردم به درد می‌آید؛ اما دهان گشوده استعمار جدید برای بلعیدن ایران عزیز را نیز می‌بیند و با درک و فهم ملاحظات نظام دینی و طراحی‌های توطئه‌آمیز دشمنان خونی انقلاب و مردم ایران مطالبات خود را که همان مطالبات مردم و صدای جامعه است، به گونه‌ای بازتاب می‌دهد که وسیله استثمار سلطه‌گران نشود.


منبع: بصیرت

۱۳۹۸/۹/۱۷

اخبار مرتبط