متلاشی شدن ۵۰ باند مواد مخدر در تهران و محورهای منتهی به آن

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از ۵۰ باند مواد مخدر در سطح تهران و ۱۴ محور منتهی به تهران متلاشی شدند و ۳۸۷ قاچاقچی دستگیر شدند.


به گزارش نما، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۲۰ درصد افزایش کشفیات موادمخدر در تهران نسبت به پارسال داشتیم و ۱۶ تن و ۷۳۴ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: از ابتدای امسال تا به امروز بیش از ۵۰ باند در سطح تهران و ۱۴ محور منتهی به تهران متلاشی شدند و ۳۸۷ قاچاقچی دستگیر شدند.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: بیش از ۵ تن و ۸۱۱ کیلوگرم انواع موادمخدر در محورهای منتهی به پایتخت کشف شد. ۲ هزار ۵۷۹ دستگاه انواع خودروها توقیف شدند.

وی افزود: ۲۲ هزار و ۲۴۴ خرده فروش در سطح شهر تهران شناسایی و دستگیر شدند که اکثر این افراد سابقه تکرار دستگیری داشتند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب گفت: ۴۱ هزار ۶۸۸ معتاد متجاهر با کمک پلیس پیشگیری و یگان امداد در تهران جمع آوری شدند و به مراکز بازپروری فشافویه، اخوان، سروش و مراکز خصوصی منتقل شدند که در یک دوره شش ماهه بازپروری شدند.
وی افزود: در پایتخت برای ۱۲ هزار معتاد متجاهر ظرفیت سازی شده است که تا کنون ۱۱ هزار نفر جمع آوری شدند و برای مابقی معتادان نیز در حال اقدام است تا برای اشتغال زایی و درمان این افراد اقدامات صورت بگیرد.

سرهنگ بخشنده گفت: امروز می‌توانیم این ادعا را کنیم که پارک‌های تهران پاک تر از گذشته شده است، در صورت رویت معتادان شهروندان مراتب را به ما اعلام کنند.

وی افزود: اقدامات پلیس برای پاکسازی دره فرحزاد و خاوران در حال انجام است، تیم‌های ما شبانه روزی در حال انجام ماموریت‌های خود برای جمع آوری معتادان و دستگیری خرده فروشان هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت اظهار کرد: طرح‌ ظفر در حال انجام است، ارتقا امنیت اجتماعی، پاکسازی اطراف مدارس و ... در حال انجام است. امروز در شعاع یک‌کیلومتری مدارس هیچ موضوع خاصی وجود ندارد.

وی افزود: در مرکز مهر سروش برای ۷۰۰ نفر از افراد اشتغال زایی شده و امروز می‌توانیم بگوییم که عمده مانتوهای بازار میدان هفت تیر توسط افراد حاضر در مرکز مهر سروش در حال تولید است.

سرهنگ بخشنده گفت: در عملیاتی که در هفته جاری صورت گرفت، یک‌ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ۱۷ نفر قاچاقچی درقالب ۴ باند قاچاق موادمخدر دستگیر و منهدم شدند و همچنین ۸۰ دستگاه خودرو توقیف شدند، ۶۰۰ خرده فروش و هزار ۲۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند.

وی افزود: بارها گفتیم‌ که تا مرز ۲ هزار معتاد متجاهر زن در پایتخت وجود دارد وضعیت بسیار بدی دارند، باید برای این افراد ظرفیت سازی شود. ظرفیتی که سازمان بهزیستی برای خانم‌ها ایجاد کرده به ۲۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد و این کفاف انجام ماموریت‌های ما را نمی‌دهد باید برای ساماندهی خانم‌های معتاد ظرفیت سازی شود. استانداری تهران ۳۸ ظرفیت به ما داده است که این بسیار ظرفیت ناچیزی است.

۱۳۹۸/۹/۱۸

اخبار مرتبط