از اتهام پرسپولیسی بودن ناظمی تا نقره داغِ «فَتَل» در چند دقیقه

باشگاه استقلال در روز‌های اخیر آبستن حوادث عجیب و غریبی بود كه كلاف سر در گم این تیم، وزارت ورزش را هم بر سر دو راهی قرار داد.


به گزارش نما، ماجرا از اینجا آغاز شد که هواداران استقلال در سال‌های اخیر مدعی شدند مدیریت ضعیف این تیم حاصل تصمیمات غلط وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر ورزش بوده است. با توجه به مدیریت ضعیف حاکم در باشگاه استقلال و رفتن استراماچونی از ایران و اعلام فسخ قرارداد از سوی مرد ایتالیایی، هواداران آبی پوش طی چند روز گذشته مقابل درب باشگاه حضور پیدا کردند و با شعار‌هایی معترضانه خواهان برکناری امیر حسین فتحی شدند.

اخبار ورزشی- در هیاهوی شعار‌های هواداران علیه فتحی مدیرعامل آبی‌ها، خبر استعفای این مدیر باعث شد تا هواداران نسبت به این موضوع ابراز رضایت کنند تا در نهایت با اعلام وزارت ورزش و جوانان استعفای فتحی مورد موافقت قرار گرفت و خلیل زاده به عنوان سرپرست موقت مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب شد.

پیگیری امور اکنون بر عهده خلیل زاده سررست باشگاه بوده و این فرد هم با حضور در ترکیه پیگیر پرداخت طلب استراماچونی بوده است، اما در کنار پیگیری‌های این فرد نام سه نفر دیگر به عنوان گزینه‌های اصلی مدیرعاملی استقلال به گوش رسید.

علی فتح الله زاده، کاظم اولیایی و سعید آذری سه نفری هستند که به عنوان گزینه‌های اصلی برای مدیرعاملی استقلال با وزارت ورزش و جوانان بمذاکره کرده اند. البته آذری در مصاحبه‌ای اعلام کرد حاضر نیست با توجه به تعهدش به فولاد مدیر عاملی استقلال را قبول کند و اولیایی هم برنامه‌های خود را به سلطانی فر ارائه داده است، اما در این میان یک گزینه شانس زیادی برای مدیر عاملی استقلال دارد و با وجود نشست این فرد با سلطانی فر این موضوع قوت بیشتری گرفت تا جایی که ناظمی سخنگوی وزارتخانه در تلویزیون نام فتح الله زاده را به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال اعلام کرد. البته ساعاتی بعد وزارت ورزش این موضوع را تکذیب و اعلام کرد تا پایان این هفته درباره حضور مدیر سابق آبی‌ها در هیئت مدیره استقلال تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

به هر ترتیب انتخاب مدیرعامل جدید برای باشگاه استقلال این روز‌ها به معضلی تبدیل شده است. هواداران استقلال خواهان این هستند تا فردی از جنس و بدنه استقلال به این باشگاه بیاید تا بتواند آرامش را به این باشگاه و این تیم بازگرداند. در نهایت باید دید وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب مدیر عامل جدید در استقلال چه تصمیمی را می‌گیرد.

علی جباری، پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص حاشیه‌های اخیر این باشگاه اظهار داشت: همه این‌ها به وزیر ورزش ختم می‌شود. مازیار ناظمی به عنوان سخنگوی وزارت در تلویزیون خبر عضویت فتح الله زاده را مطرح می‌کند و پس از آن هم فتح الله زاده را روی خط می‌آورند. در نهایت این موضوع را تکذیب می‌کنند. این نابسامانی است که وزارت ورزش به وجود آورده است.

جباری ادامه داد: باید ببینیم چه نقشه‌ای برای استقلال دارند و به چه شکلی می‌خواهند سر استقلال را بِبُرند. مگر می‌شود که سخنگوی وزارت بگویند فتح الله زاده عضو جدید هیئت مدیره است بعد بگویند که نه همچنان قطعی نشده است. این‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها در حال بازی با احساسات هواداران هستند. بعد‌ها مشخص می‌شود که پرسپولیسی هستند و علیه باشگاه کار می‌کنند. خودشان یک چیزی را اعلام و سپس همان را تکذیب می‌کنند.

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: ناظمی که برایش مهم نیست و به او دستور می‌دهند که برو و این حرف‌ها را تکذیب کن. ناظمی وقتی گوینده بود به صورت عجیب به پرسپولیس علاقه‌مند بود. حالا این بحث‌ها برای سر کار گذاشتن هواداران است. نمی‌دانم چرا با احساسات مردم بازی می‌کنند.

او درمورد اینکه کدام یک از گزینه‌ها می‌توانند مدیرعامل بهتری برای استقلال باشد، بیان کرد: آقایان اعلام کردند که با چند نفر برای قبول این پست در حال صحبت کردن هستند. فتح الله زاده دیروز ۲ ساعتی را در وزارت خانه مذاکره کرده و اولیایی نیز چنین کاری را در روز‌های گذشته انجام داده است. می‌خواهند استقلال را نابود کنند. بلایی که مدیریت باشگاه بر سر مربی تیم آورد، برای این روز‌ها نیست و مربوط به ۶ ماه پیش است. مگر چند بار در این ماه‌ها اختلاف بین مدیریت و استراماچونی بیان نشده بود؟

​حسن روشن در واکنش به اظهارات یک بام و دو هوای وزارت ورزش درباره انتخاب فتح الله زاده به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال و اینکه از میان گزینه‌هایی مانند فتح الله زاده، اولیایی و آذری چه کسی باید مدیر این باشگاه شود گفت: به اعتقاد من با شرایط فعلی باشگاه، فتح الله زاده، اولیایی و آذری می‌توانند عضو هیئت مدیره باشگاه باشند و این افراد باید با یکدیگر توافق کنند تا یکی از آن‌ها به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شود. یعنی با همفکری و اتفاق نظر مدیر بعدی مشخص شود، نه اینکه اگر اولیایی مدیرعامل شود بگوییم فتح الله زاده بهتر بود یا برعکس.

او در ادامه گفت: در حال حاضر هر ۳ گزینه خیلی دانا و باتجربه شدند. به اعتقاد من اگر این ۳ نفر به همراه ۲ فرد مناسب دیگر عضو هیئت مدیره باشند، باید بنشینند و برای مدیرعاملی یک نفر از میان خودشان تصمیم بگیرند. آن‌ها حتی می‌توانند مدیرعامل را به صورت دوره‌ای انتخاب کنند، به این صورت که برای یک سال یک نفر مدیرعامل باشگاه باشد و اگر عملکردش راضی کننده بود، در سمتش ابقا شود و در غیر این صورت یکی دیگر از اعضا به عنوان مدیرعامل انتخاب شود. منزوی برای ماندن در جمع هیئت مدیره شخص شایسته‌ای است، اما از بقیه اعضا شناختی ندارم. امیدوارم اعضای هیئت مدیره از خِرد جمعی شان استفاده کنند و تصمیمی بگیرند که باشگاه را نجات دهد.

۱۳۹۸/۹/۲۵

اخبار مرتبط