شهادت آغاز راه است...

عکس خبري -شهادت آغاز راه است...

جبهه مقاومت منطقه‌ای در همه این سال‌ها با شهادت یارانش نه تنها دچار ضعف و سستی نشده؛ بلكه انگیزه‌ای بیشتر از پیش نیز پیدا كرده است.

خبر کوتاه بود: «حاج‌قاسم سلیمانی شهید شد». خبری که کام تک تک دوستدارانش را تلخ کرد و اندوهی جانگداز را بر دل و روح مردمی که در همه نقاط جهان به او به دیده احترام و تکریم می‌نگریستند، وارد کرد؛ اما شهادت سردار مقاومت حاج‌قاسم عزیز به یقین مبدأ تحولات تازه و تعیین‌کنند‌ه‌ای در محیط منطقه‌ای خواهد بود. بنابراین، تقسیم تحولات و روندهای سیاسی منطقه به پیش و پس از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی تعبیر درست و کاملاً واقع‌بینانه‌ای است. پیام مهم رهبر معظم انقلاب نیز ناظر به چنین موضوعی است.
امام خامنه‌ای در پیام خود فرمودند، شهادت پاداش حاج‌قاسم سلیمانی بود. از این نظر باید توجه داشت راه و مسیری که سردار سلیمانی برگزیده بود، از ابتدا برای نیل به چنین آرزویی بود و وی بارها از خداوند خواسته بود، او را به همرزمان شهیدش برساند. در عین حال رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید فرمودند، جمهوری اسلامی ایران دست‌بسته و منفعل نخواهد شد و انتقام سختی از قاتلان و جنایت‌کاران خواهد گرفت.
با این حال پیام رهبر مقتدر و معظم انقلاب اسلامی نکات مهم دیگری نیز داشت. معظم‌له سردار سلیمانی را «چهره بین‌المللی مقاومت» معرفی کردند و بیان داشتند، همه دلبستگان به مقاومت در همه نقاط دنیا خونخواه او خواهند شد. این خونخواهی در جدی‌ترین معنایی که می‌توان از کلام رهبر معظم انقلاب استنباط کرد، این است که موج تازه‌ای از خیزش بیداری اسلامی مبتنی بر تفکر مقاومت در محیط منطقه‌ای و جهانی پدید خواهد آمد.
بخش امیدوارکننده و مقتدرانه دیگری از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر تداوم مضاعف انگیزه‌ها و حرکت مقاومت است. امام خامنه‌ای عزیز بیان فرمودند، همه دوستان و نیز همه دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت. حاج‌قاسم تنها یک فرد نبود؛ بلکه نشانه و معرف عظمت و عمق یک تفکر اصیل و ناب بود که توانسته است به شکل جبهه‌ای فراگیر و آگاهانه در سطح منطقه منتشر شود. جبهه مقاومت منطقه‌ای در همه این سال‌ها با شهادت یارانش نه تنها دچار ضعف و سستی نشده؛ بلکه انگیزه‌ای بیشتر از پیش نیز پیدا کرده است. حال بسیار روشن است که خون مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در نقش یک پیشران بسیار قوی در سطح منطقه و در تقویت جبهه مقاومت پدیدار خواهد شد.

۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط