دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه كویت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در كویت با معاون وزیر خارجه این كشور دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو كرد.


به گزارش نما، «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت روز پنج‌شنبه(دیروز) با «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت دیدار کرد.

اخبار سیاسی- در این دیدار روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

ایرانی در این باره به روزنامه کویتی «الرأی» گفت: «در این نشست آخرین تحولات منطقه را بررسی و به تبادل دیدگاه با دوستانمان درباره حوادث منطقه‌ای و جهان عرب پرداختیم.»
او افزود: «به طرف کویتی ابلاغ کردم که ایران به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه و جنگ نیست بلکه برای صلح در منطقه تلاش می‌کند.»

ایرانی همچنین تأکید کرد که حمله ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، به موجب ماده ۵۱ منشور ملل متحد صورت گرفت.

او افزود: «ایران اعلام کرد که هرگز به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه نیست اما با این حال نیروهای مسلح ایران حق پاسخگویی به هرگونه تجاوز جدید علیه ایران از هر مکانی را دارند.»

از سوی دیگر برخی رسانه‌های کویتی گزارش کردند که همزمان با تحولات عراق، ارتش کویت و گارد ملی آن در وضعیت آماده‌باش درجه سه یعنی آماده‌باش همه نیروها بسر می‌برند.

روزنامه الأنباء کویت نوشت که نهادهای نظامی و امنیتی و دیگر نهادها برای استقرار در تمامی مراکز حیاتی و تأسیسات مهم کشور آماده می‌شوند.

بامداد جمعه گذشته، پهپادهای آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای این کشور با نقض قوانین عراق و قوانین بین‌المللی سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود به همراه ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند.

به دنبال این جنایت آمریکا، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط