سرما چند كشته داد؟

عکس خبري -سرما چند کشته داد؟

طوفان و سرما در افغانستان و پاكستان كه تاكنون دست‌كم ۴۳ كشته بر جای گذاشته است.

به گزارش نما ،با فرا رسیدن موجی از سرما و بارندگی‌های سنگین و طوفان در افغانستان و پاکستان که تاکنون دست‌کم ۴۳ کشته بر جای گذاشته، مقامات در تلاش برای پاکسازی و بازگشایی جاده‌ها و تخلیه مردم به مناطق امن‌تر هستند.


 بیشترین خسارت‌ها در پاکستان که تاکنون ۲۵ قربانی داشته، به استان بلوچستان واقع در جنوب غربی این کشور وارد شده است. به گفته سرپرست مدیریت بلایای استان بلوچستانِ پاکستان تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر جان باخته‌اند که عمدتاََ به دلیل سقوط سقف‌ خانه‌ها در بارش‌های سنگین برف بوده است.


بارش برف شدید باعث بسته شدن بسیاری از جاده‌ها شده و میزان بارش در برخی از نقاط استان به ۱۵ سانتی‌متر رسیده است. طبق اعلام مقامات خدمات اضطراری دولتی، در اثر ریزش سقف‌ برخی خانه‌ها در بارندگی‌های شدیدِ استان شرقی "پنجاب" تاکنون ۱۱ نفر کشته شده‌اند.


هم‌چنین در افغانستان تاکنون ۱۸ نفر از جمله زنان و کودکان به علت شرایط وخیم آب و هوایی کشته شده‌اند. هشت نفر از قربانیان در ولایت جنوبی "قندهار"، هفت نفر از جمله پنج نفر از اعضای یک خانواده در ولایت غربی "هرات" و سه نفر در ولایت جنوبی "هِلمَند" بوده‌اند. به گفته مقامات این کشور بیشتر جاده‌های افغانستان به دلیل بارش شدید برف و ترس از سقوط بهمن بسته شده‌اند.


بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، ساکنان کابل، پایتخت افغانستان که دمای هوا در آن به منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسیده، به دلیل بارندگی‌های شدید قادر به رانندگی نبوده و برای جابجایی در سطح شهر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

منبع ایسنا

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط