طی نبردی شدید طرابلس فتح خواهد شد

یك منبع نزدیك به ژنرال حفتر از نبردی سخت كه طی آن طرابلس به تصرف نیروهای ارتش لیبی درخواهد آمد در صورتی كه مذاكرات ثمربخش نباشد، خبر داد.


به گزارش نما، یک منبع نزدیک به ژنرال حفتر از نبردی سخت که طی آن طرابلس به تصرف نیروهای ارتش لیبی درخواهد آمد در صورتی که مذاکرات ثمربخش نباشد، خبر داد.

اخبار بین الملل - فتح الله الفرجانی از منابع نزدیک به خلیفه حفتر فرمانده ارتش لیبی گفت: هنگامی که ژنرال حفتر و هیأت همراهش از پارلمان به ریاست عقیله صالح به مسکو رفت؛ در پایتخت روسیه حاضر شدند تا آنچه از پیش اعلام شده بود یعنی انحلال شبه نظامیان و آتش بس و بازگشت نیروهای ناقض حاکمیت ترکیه از لیبی به ترکیه و پایان دادن به توافق غیرقانونی میان ترکیه و دولت وفاق، را امضا کند.

وی افزود: همچنین هدف پشت سرگذاشتن گذشته و گشودن صفحه جدید از طریق گفتگوی جدی درباره روند سیاسی پس از انحلال شبه نظامیان و ورود ارتش لیبی به طرابلس بود. ارتش لیبی سندی را که امنیت ملی لیبی را تهدید کند، امضا نخواهد کرد.

الفرجانی اعلام کرد: راهکار نظامی بر روی میز است و این را ژنرال حفتر به صراحت اعلام کرده است و اگر توافقی درباره مبارزه با تروریسم و خلع سلاح شبه نظامیان رخ ندهد، احتمال جنگ با قدرت برجاست و مشابه نبردهای قبلی هم نخواهد بود و نبردی سنگین اگر مذاکرات اهداف ما را محقق نکند، خواهد بود.

وی گفت: آتش بس به پایان خواهد رسید و نبرد ادامه می‌یابد و ارتش پایتخت لیبی را فتح خواهد کرد به ویژه که در دو کیلومتری آن است و همه شبه نظامیان را با زور و با همه ابزار ممکن بیرون خواهد کرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط