اختصاصی نما:

روایتی از روز باشكوه تشییع سردار خوبی‌ها در كرمان

عکس خبري -روايتي از روز باشکوه تشييع سردار خوبي‌ها در کرمان

اكثر خانواده‌های كرمانی منازل خود را برای میزبانی و پذیرائی از میهمانان آماده كردند تا ضمن نشان دادن غنای فرهنگی كرمانی‌ها، بتوانند حق مطلب پذیرایی از میهمانان سردار را به جای آورند.


احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گزارشی به تشریح حال‌وهوای کرمان در روز تشییع باشکوه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخت و نوشت: کرمانی‌ها با حجم بزرگی از اندوه در دل و چشمانی اشک‌بار همه تلاش خود را به کار گرفتند تا به نحو احسن بهترین میزبان برای میهمانان سردار سپهبد سلیمانی عزیز باشند، برای این میزبانی در سرتاسر شهر موکب‌های فراوانی به صورت خود جوش و مردمی برای پذیرائی میهمانانی که از سراسر کشور به کرمان آمده بودند، برپا شد و از طرفی اکثر خانواده‌های کرمانی منازل خود را برای میزبانی و پذیرائی از میهمانان آماده کردند تا ضمن نشان دادن غنای فرهنگی کرمانی‌ها، بتوانند حق مطلب پذیرایی از میهمانان سردار را به جای آورند.
پیکر مبارک سردار سپهبد سلیمانی در سحرگاه روز 17 دی ماه، به فرودگاه کرمان وارد شد و جمعی زیادی از نیروهای نظامی و انتظامی، مسؤولان کشوری و استانی، خانواده معزز شهدا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان برای استقبال به فرودگاه آمدند.
مردم از سحر همان روز در خیابان‌ها و عده‌ای هم در گلزار شهدا تجمع کردند و جمعیتی هم مقابل خانه سردار سلیمانی که بیت‌الزهرا(س) نام دارد، جمع شدند و به عزاداری پرداختند و آن شب را تا صبح در فراق یار سفر کرده دیار کریمان اشک ریختند و بر سر و سینه زدند و شب زنده‌داری کردند.
و چون از قبل اعلام شده بود که شب قبل از روز تدفین، مراسم وداع با سردار شهید سلیمانی در مصلی کرمان برگزار می‌شود، مردم فوج فوج در مصلی حضور پیدا کردند و انتظار ورود پیکر شهدا را می‌کشیدند که اعلام شد چون مراسم تشیع در قم به طول انجامیده، لذا مراسم وداع با سردار انجام نمی‌شود.
فردای صبح مراسم تشییع، کوه صاحب‌الزمان(عج) که در مجاورت گلزار شهدا یعنی محل خاکسپاری سردار واقع شده است، از حجم حضور جمعیت سیاه شده بود.
همه چیز خوب پیش می‌رفت و جمعیت حاضر از میدان آزادی تا گلزار شهدا، شعارهایی در گرفتن انتقام خون شهید و ادامه دادن راهش سرمی‌دادند تا اینکه آن حادثه تلخ به وقوع پیوست و به علت بی‌تدبیری مسؤولین استانی، ازدحام جمعیت سه میلیونی و جوابگو نبودن خیابان‌ها و معابر شهر کرمان، اتفاقی که نباید می‌افتاد به وقوع پیوست و بار دیگر کرمانی‌ها را عزادار کرد و متأسفانه تعدادی از هموطنانمان زیر دست و پا به علت خفگی جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.
در این مراسم از سراسر کشور و تمامی استان‌های کشور و شهرستان‌های استان حضور پیدا کردند به طوری که مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان تعداد خودروهائی که وارد کرمان شدند را بالغ بر 94450 اعلام کرد.
برای این مراسم سردار عزیز سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار محسن رضائی و قالیباف، فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین رئیس دیوان عالی کشور حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم، مشاور رئیس قوه قضائیه، تویسرکانی و حجت‌الاسلام ‌هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه به همراه جمعی از رؤسای کل دادگستری‌های استان‌های همجوار به نمایندگی از طرف ریاست قوه قضائیه حضور داشتند.
معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای بهداشت و درمان و نفت و استانداران خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز خود را به مراسم رسانده بودند.
تعداد جمعیت حاضر در مراسم تشیع را 3 میلیون نفر تخمین زدند که علاوه بر استان‌های سراسر کشور بعضاً از کشورهای لبنان، فلسطین، افغانستان، پاکستان، عراق و... نیز در مراسم شرکت کردند، با وجود این حجم جمعیت تشییع کننده، کرمان تا امروز چنین حضور باشکوهی را ندیده بود و متأسفانه امکان انتقال پیکر مطهر شهدا به محل تدفین در گلزار شهدا فراهم نشد و مسؤولان برگزارکننده مراسم را لغو و به تاریخ دیگری موکول کردند.
این مراسم با حاشیه‌ها و صحنه‌های ناب و تکرار نشدنی زیادی همراه بود از جمله اینکه برخی از افراد از زن و مرد کفن پوشیده بودند و با نوشته انتقام سخت بر گرفتن انتقام از مسببان این جنایت تروریستی تأکید داشتند.
پلاکاردهای زیادی با این نوشته‌ها در دست حاضران به چشم می‌خورد:
راهت ادامه دارد
سردار دل‌ها آرام بخواب ما بیداریم
ما آمریکا را زیرپا له می‌کنیم
من یک سلیمانی هستم
نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا
خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست
مرگ بر آل سعود
مرگ بر آمریکا
این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده
نه سازش نه برجام نبرد با آمریکا
آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه
لبیک یا حسین(ع)
وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
هیهات من الذله
حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست
در این مراسم پرچم‌های ایران، عراق و فاطمیون نیز خودنمایی می‌کرد، همچنین پرچم‌هایی با نوشته‌هایی همچون یا زینب کبری(س)، لبیک یا حسین(ع)، یا لثارات الحسین با رنگ‌ قرمز در دست تشیع کنندگان بود که پیام‌های زیادی به همراه داشت.

۱۳۹۸/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط