واكنش تارتار به تصمیم سیاسی و عجیب AFC

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان گفت: تصور می‌كردم با توجه به اینكه در سال‌های اخیر مسیر خود را درست رفته‌ام و نتایج خوبی هم به همراه تیم‌هایم گرفتم یكی از گزینه‌های تیم پرسپولیس شوم.


به گزارش نما، مهدی تارتار، سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان جمعه‌شب گذشته مهمان برنامه ورزش از نگاه ۲ بود و صحبت‌های جالبی را در مورد فوتبال مطرح کرد که گزیده‌ای از این مصاحبه را می‌خوانیم.

اخبار ورزشی- آقامهدی آیا تصمیم تیم‌های ایرانی برای کناره گیری از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا تصمیم خوبی است؟
به طور حتم. به این خاطر که اگر ما قبول کنیم در کشور‌های بی‌طرف بازی کنیم یعنی قبول کرده‌ایم ایران نا‌امن است. ما باید عزت خود را حفظ کنیم و حتی تبعات این تصمیم را هم بپذیریم. آیا کشوری مثل عراق امن است که می‌تواند بازی‌ها را برگزار کند، اما ایران نه؟

گزینه ایرانی برای تیم ملی. علی دایی و امیر قلعه‌نویی ؛ نظرتان در این باره چیست؟
من با حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی کاملاً موافق هستم. شرایط الان با گذشته تفاوت‌های زیادی کرده است. دنیا دنیای ارتباطات است. مربی مدام از تلویزیون فوتبال خارجی تماشا می‌کند و با ایده‌های مربیان روز دنیا آشنا می‌شود و از سویی سی‌دی‌ها و جزوه‌های آموزشی هم وجود دارد و طبیعتاً مربی‌ای که به دنبال به‌روز کردن خود باشد به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. علی دایی و امیر قلعه‌نویی هر دو جز بزرگان این فوتبال در دوران بازیگری بودند و مدیریت خوبی هم دارند و به طور حتم اگر از کمک‌های خوب خارجی و داخلی استفاده کنند، می‌توانند در تیم ملی موفق باشند به خصوص علی دایی که در ماه‌های اخیر استراحت داشت و الان از هر حیث برای کار آماده است.


صحبت از امیر قلعه‌نویی کردی. آیا مشکلاتی که با او داشتی حل شد؟
اختلاف به وجود آمده تنها یک سوءتفاهم بود. بعد از کسالتی که برای ایشان به وجود آمد من خودم زنگ زدم. همیشه در فوتبال احترام بزرگ‌تر خود را نگه داشته‌ام و اگر در گذشته حرفی زدم در جهت دفاع از منافع تیمم بود. او تصور می‌کرد به سوشا گفته‌ام وقت‌کشی کند، در حالی که اگر یک فوتبالیست پیدا شود و بگوید مهدی تارتار به من گفته وقت‌کشی کن مربیگری را رها می‌کنم. سوشا واقعاً مصدوم شده بود. به هر صورت مسئله هر چه بود تمام شده است.

شما گفتید از نفت مسجدسلیمان می‌روید، سوشا قرارداد خود را فسخ کرد و حالا که شما برگشتید او دوباره به اردوی تیم برگشته. آیا می‌خواستید او را به پرسپولیس ببرید؟
نه این‌طور نیست. پرسپولیس دو دروازه‌بان خوب دارد؛ علیرضا بیرانوند و رادو. سوشا هم تا اسفندماه می‌تواند در ایران بازی کند و ما به همین بهانه احمد گوهری را به خدمت گرفتیم. هر چند یک دروازه‌بان خوب دیگر به نام حبیب فرعباسی هم داریم. سوشا اکنون به اردوی تیم برگشته و با توجه به اینکه در گذشته قرارداد خود را فسخ کرده باید قرارداد جدید امضا کند.

و گزینه مربیگری پرسپولیس بودید و در قرارداد بندی داشتید که در صورت دریافت پیشنهاد از پرسپولیس می‌توانید از نفت مسجدسلیمان جدا شوید!
من از دروغ بدم می‌آید. زمانی که بعد از آخرین بازی نفت مسجدسلیمان از اردوی تیم خداحافظی کردم متوجه شدم کالدرون قرار است از پرسپولیس جدا شود و پست آخر او هم پیش از ترک تهران هم همین معنی را می‌داد. تصور می‌کردم با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مسیر خود را درست رفته‌ام و نتایج خوبی هم به همراه تیم‌هایم گرفتم یکی از گزینه‌های تیم پرسپولیس شوم. به همین خاطر در مذاکره مجدد با تیم نفت مسجدسلیمان این بند را به قرارداد اضافه کردم که مدیران باشگاه نفت هم قبول کردند و گفتند برای ما افتخار است چنین اتفاقی رخ دهد. به هر صورت من یکی از گزینه‌های مربیگری پرسپولیس بودم و این برایم افتخار بود. با این حال به دوست خوبم یحیی تبریک می‌گویم و بر این عقیده‌ام تیم انتخاب خوبی داشت. من دیر یا زود به پرسپولیس خواهم رسید. این سوخت و سوز ندارد.

و تیم امید...
تنها نقدی که من به تیم امید دارم استفاده حمید استیلی از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی بود. هر چند باشگاه‌های ما اهمیتی به فوتبال پایه نمی‌دهند. برخی از بازیکنان وقتی به رده بزرگسال می‌رسند تازه باید آموزش ببینند که چگونه به توپ ضربه بزنند. ما با بازیکنان خوبی که در اختیار داشتیم می‌توانستیم به دور بعد صعود کنیم. دیدید که در بازی با کره‌جنوبی بازیکنی در پست هافبک دفاعی بازی کرد که بال بود و از همین نقطه ضربه خوردیم.

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط