روایتی از یك مدرسه روستایی متفاوت در «آقا ولی»

مستند «آقا ولی» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی می شود.


به گزارش نما، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی « به اضافه مستند »، با پخش و بررسی مستند «آقا ولی» به کارگردانی امین رحیمی از شبکه مستند پخش خواهد شد.

اخبار فرهنگ و هنر - مستند «آقا ولی» روایتی جذاب از فعالیت‌های متفاوت یک معلم نمونه در یکی از روستاهای محروم کشورمان است. حمیدرضا ولی تنها معلم مدرسه «پوریای ولی» در یکی از روستاهای اسفراین است که علاوه بر کارهای آموزشی مدرسه، فعالیت‌های گسترده اجتماعی نیز انجام می‌دهد و به توانمندسازی خانواده‌های روستاییان می‌پردازد. این مستند پرتره به سراغ آقا ولی رفته و با نمایش فعالیت‌هایش نمونه‌ای از یک معلم الگو را ارائه می‌دهد.

تحصیل در مدرسه‌های با امکانات کم در روستا، تجربه متفاوتی با مدرسه‌های شهری دارد؛ این مدارس عمدتا یک کلاس دارند و همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در همان تک کلاس درس می‌خوانند؛ همچنین یک نفر در مدرسه فعالیت می‌کند که هم معلم است و هم ناظم، اما همان یک معلم آن‌قدر ارتباط عمیقی با بچه‌ها پیدا می‌کند که در بسیاری از مشکلات اجتماعی‌شان وارد عمل می‌شود. حمیدرضا ولی سوژه مستند «آقا ولی» چنین معلمی است.

این مستند نیمه بلند به تازگی مراحل تولید خود را پشت سر گذاشته و در اولین نمایش به برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» می‌آید.

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی و نقد و بررسی موضوع این مستند با حضور دکتر علی عبدالعالی استاد دانشگاه برگزار می‌شود. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۱ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۴ بهمن ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط