تروریست‌ها در سوریه بیشتر از مهمات و سلاح‌های ناتو استفاده می‌كنند

رئیس مركز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه گفت: گروه‌های مسلح غیرقانونی در منطقه ادلب كه پیش از این بیشتر از تجهیزات دست‌ ساز استفاده می‌كردند، اخیراً به مهمات و سلاح‌های تولیدی كشورهای عضو ناتو مجهز شده‌اند.


به گزارش نما، "یوری بارینکوف" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) اعلام کرد که گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه به تازگی بیشتر ازگذشته به استفاده فعال از مهمات و سلاح‌های تولید شده در کشورهای عضو ناتو روی آورده‌اند.

اخبار بین الملل- به گفته این مقام نظامی روس، پیش از این اعضای باندهای تبهکار در سوریه در حملات به نیروهای دولتی عمدتاً از سلاح‌های تولید شده خودشان ، از جمله خمپاره‌های دست ساز استفاده می کردند. ولی واضح است که تروریست‌ها به تازگی مهمات و سلاح‌های تولید شده در کشورهای غربی در اختیار دارند.

بارینکوف افزود که تنها طی چند روز گذشته، گروه‌های مسلح غیرقانونی بیش از 60 بار به مناطق مسکونی که در منطقه کاهش تنش ادلب تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار دارند، شلیک کرده‌اند.

این ژنرال روس همچنین به تلاش تروریست‌ها برای انجام حملات گسترده به مواضع ارتش سوریه در تاریخ 18 ژانویه (28 دی ماه) اشاره کرده و گفت: «حدود 130 شبه نظامی که توسط یک دستگاه وانت حامل مسلسل سنگین پشتیبانی می‌شدند، به مواضع دفاعی نیروهای دولتی سوریه حمله کردند. این حمله فقط به لطف استفاده گسترده از توپخانه و تانک‌های ارتش سوریه دفع گردید.»

به گفته وی، در نتیجه حملات و گلوله باران گروه‌های تروریستی طی سه روز گذشته در مناطق مختلف سوریه حدود 100 نفر جان خود را از دست داده و 116 نفر نیز زخمی شدند.

بورینکوف افزود: «درمجموع، از تاریخ 16 ژانویه سال جاری (26 دی ماه)، در نتیجه حملات و گلوله باران تروریست‌ها، 47 نفر از نیروهای ارتش سوریه کشته و 77 نظامی دیگر زخمی شده است. در این حملات همچنین 51 نفر از مردم غیرنظامی ساکن منطقه کشته و 39 غیرنظامی نیز زخمی شدند.»

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط