عمران خان: هند در تلاش برای طرح یك سناریوی حمله تروریستی جعلی از طرف پاكستان است

نخست وزیر پاكستان ضمن توئیتی به دولتمردان دهلی نو اخطار داد در صورت قطع نشدن حمله به مرزهای پاكستان و مسلمانان كشمیری با پاسخ سخت اسلام آباد روبرو خواهند شد.

به گزارش نما، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان ضمن توئیتی اعلام کرد: به مسئولین هند و تمام کشورهای جهان اعلام می کنم که باید برای ثبات در منطقه تلاش کنند.

اخبار بین الملل- وی تصریح کرد: آنچه می توانم به وضوح بیان کنم این است که اگر هند باز هم بخواهد به قتل عام مردم کشمیر دست زده و به آنها ظلم کند با یک پاکستان ساکت و تماشاچی روبرو نخواهد بود.

عمران خان گفت: کشمیر خط قرمز ما است ولی این بار هند از این خط قرمز عبور کرده و ما با صبر و حوصله در تلاش هستیم از طریق سازمان های مسئول جهانی حقوق خود را پیگیری کنیم.

نخست وزیر پاکستان ضمن یادآوری مسئولیت های سازمان ملل تاکید کرد: شواری امنیت سازمان ملل باید هند را ملزم به رعایت توافقنامه های گذشته کند تا از هر گونه جنگ جلوگیری شود.

رئیس حزب تحریک انصاف گفت: با توجه به انگیزه های دولت دهلی نو اطلاع داریم که آنها در تلاش هستند تا یک حمله تروریستی جعلی ترتیب داده و سپس پاکستان را مسئول این حمله تروریستی بخوانند.

وی با اشاره به حمله های اخیر هند به مرزهای پاکستان گفت: زمانی که پاسخ های ما نیز آغاز شود دیگر کنترل اوضاع مشکل خواهد بود.

سخنان عمران خان در حالی مطرح می شود که مردم کشمیر از 168 روز پیش توسط نظامیان هندی در خانه های خود حبس شده اند و با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

اخیرا حمله های نظامیان هندی به مرزهای پاکستان افزایش یافته است و کاردار سفارت هند نیز روز گذشته به وزارت خارجه پاکستان احضار شده بود.

۱۳۹۸/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط