معامله قرن در شهرخبر

بسیاری از كاربران سایت شهرخبر پس از رونمایی رئیس‌جمهور آمریكا از طرح خود موسوم به معامله قرن، اخبار و واكنش‌های مربوط به این طرح را دنبال كردند.

به گزارش نما بسیاری از کاربران سایت شهرخبر پس از رونمایی رئیس‌جمهور آمریکا از طرح خود موسوم به معامله قرن، اخبار و واکنش‌های مربوط به این طرح را دنبال کردند.

به گزارش روابط‌عمومی شهرخبر، پربازدیدترین اخبار مربوط به معامله قرن در سایت شهرخبر مربوط به واکنش‌هایی بود که شخصیت‌های سیاسی کشورهای مختلف نشان دادند. به دلیل اینکه فلسطین و فلسطینی‌ها یکی از ذی‌نفعان اصلی این طرح بودند، واکنش آنها بیش از همه توجه علاقمندان اخبار دیپلماتیک را به خود جلب کرد. سخنرانی محمود عباس، رئیس‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. سخنان او که مدعی شده بود تمام روابط تشکیلات خودگردان با امریکا و اسرائیل را قطع می‌کند، با سرعت زیادی در سایت شهرخبر به صدر جدول پربازدیدترین اخبار آمد.

بیانیه شیخ عیسی قاسم، روحانی شیعه و رهبر جنبش شیعیان بحرین نیز پربازدیدترین خبر روز مربوط به این سوژه بود. واکنش طالبان به معامله قرن نیز تامل‌برانگیز بود؛ آنها این طرح را «دسیسه‌ای برای محو یک ملت» خواندهند.

از سوی دیگر تبعات این طرح برای کشورهای عربی و حاکمان آنها نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. کمک 50 میلیارد دلاری عربستان به اجرای معامله قرن و همچنین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی این طرح، از جمله پربازدیدترین اخبار این حوزه در سایت شهرخبر بودند. رایزنی وزیر امور خارجه عراق با محمود عباس و «خطرات معامله قرن برای 3 کشور عربی» از جمله دیگر اخبار پربازدید مربوط به این سوژه بودند. نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در گفتگویی که با الجمهوریه انجام داده بود، معامله قرن را به مثابه دعوتی آشکار برای از بین بردن مسئله فلسطین دانسته بود. به نظر نبیه بری، این طرح خطری برای سه کشور عربی از جمله اردن، لبنان و مصر نیز محسوب می‌شود. معامله قرن اولا تهدیدی ماهیتی برای اردن و در ثانی خطر اشغال اراضی برای لبنان محسوب می‌شود و لبنانیان علیه این مساله اجماع نظر دارند. و در قانون اساسی و مشنور لبنان به آن اشاره شده است. همچنین مصر نیز در اثر معامله قرن دچار تنش می‌شود چرا که باید از برخی از اراضی خود در استان سینا به خاطر واگذاری آن به فلسطینیان دست بکشد.

یکی از جالب‌ترین اخبار امروز مرتبط با این طرح که مورد استقبال کاربران قرار گرفت، فیلمی از شعار دادن هواداران یک تیم بسکتبال اردنی در مخالفت با طرح پیشنهادی ترامپ بود.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌پردازد. شهرخبر علاوه بر اخبار حوزه دیپلماسی، خواندنی‌ترین اخبار سیاسی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، گردشگری و حوادث را نیز گلچین کرده و در معرض دید کاربران خود قرار می‌دهد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط