وعده 10 ساله دولت برای خرید اتوبوس شهری محقق نشده است

عکس خبري -وعده 10 ساله دولت براي خريد اتوبوس شهري محقق نشده است

مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به وعده 10 ساله دولت برای خرید اتوبوس‌های شهری گفت: روزانه حدود 1000 دستگاه اتوبوس بی آر تی در پایتخت فعال است و برای ماه‌های پایانی سال تمهیداتی درنظرگرفته‌ایم.

به گزارش نما ،محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران درباره وضعیت اتوبوس‌ها در پایتخت با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال اظهار داشت: هر ساله یک ماه و نیم مانده به آغاز نوروز ظرفیت همه خط‌های اتوبوس به ویژه خطوطی که منتهی به مراکز خرید و بازار می‌شود کاملا تکمیل است و ما تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های داخل تعمیرگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سریع‌تر تعمیر و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خطوط اضافه کنیم.


وی افزود: اتوبوس‌ها مربوط به دو بخش خصوصی و شهرداری است که بخش خصوصی ممکن است برای تعمیر اتوبوس‌هایش اصلا به تعمیرگاه‌های زیر مجموعه ما مراجعه نکند ولی در بخش مربوط به شهرداری که همان اتوبوس‌های بی آر تی است به دلیل بالا بودن تقاضای سفر تلاشمان نماندن اتوبوس در فاصله طولانی در تعمیرگاه‌ها است.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه حدود هزار دستگاه بی آر تی در پایتخت فعال است،‌ گفت: روزهایی که ترافیک کمتر است، این آمار حدود 200 دستگاه کمتر بوده ولی در روزهای پایانی سال حتی از سایر خطوط هم در مسیرهای بی آر تی تزریق خواهیم داشت.


ترفع در پاسخ به این سوال که وعده دولت جهت کمک به اتوبوس‌رانی و خرید اتوبوس‌های جدید به کجا رسید، گفت: از سال 89 وعده دولت تاکنون در حد قول بوده و محقق نشده است، ولی تا پایان سال به همت شهرداری چند خطوط مینی بوس و اتوبوس در پایتخت راه‌اندازی می‌شود.

منبع فارس

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط